Prijsbeleid Kieskeurig jaagt adverteerders weg

Prijsbeleid Kieskeurig jaagt adverteerders weg
  • Online
  • 1 okt 2014 @ 11:41
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebwinkelPrijsoorlogZoekmachine

Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl is voor veel webwinkels reden hun producten uit de zoekindex te halen. Veel grote webwinkels, waaronder bol.com en Coolblue, staan vanaf 1 oktober op de vergelijkingssite. Zo meldt Emerce.

Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl is op genoemde datum ingegaan. Verkopers van duurdere artikelen, zoals fototoestellen en -accessoires, televisies, wasmachines en andere elektronica krijgen met een kostenstijging van 20 tot 50 procent te maken. Webwinkels met goedkope producten betalen daarentegen minder. Het nieuwe prijsbeleid is eenzijdig opgelegd zonder enige overleg met de adverteerders.

Hoge klikprijzen
Manager Mirelle Bos van Kieskeurig.nl tegen tegenover Emerce: ‘Vanaf 1 oktober is de klikprijs gebaseerd op de verkoopprijs van het product. Hierdoor worden we aantrekkelijker voor verkopers van goedkope producten en in een aantal gevallen, vooral bij duurdere producten, gaat de cpc omhoog.’

Verkeerde keelgat
De vergelijkingssite van Sanoma schoot met zijn optreden bij veel webwinkeliers in het verkeerde keelgat. Honderdduizenden producten zullen niet meer te vinden zijn. De actie wordt breed ondersteund, zo blijkt uit een inventarisatie door Emerce. De webwinkels die werken met de inkoopcombinaties Ringfoto en Europafoto trekken zich vandaag ook onaangekondigd terug, als statement tegen te hoge prijzen en de wijze waarop die zijn opgelegd. Bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod van Kieskeurig.nl af te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt. (Bron: Emerce)

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken