Printscreen Snapchat kan privacy aantasten
- Online
- 3 okt 2014 @ 09:47
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - PrivacySocial mediaBig dataOnderzoek
- 3 okt 2014 @ 09:47
- Redactie Online
Het sociale netwerk Snapchat is enorm in opkomst. Met name onder jongeren. Met Snapchat stuur je een video, foto of tekstbericht naar een aantal zelfgekozen ontvangers en het bericht wordt na openen binnen maximaal 10 seconden verwijderd. Dat lijkt onschuldig, maar er worden prinstscreens gemaakt van deze ‘snaps’, die vervolgens hun vrije loop gaan op openbare sociale media. Dat blijkt uit onderzoek van Coosto, een bedrijf dat alle sociale media doorzoekt.
Het klinkt privacy bestendig: je maakt een foto of video van jezelf, stuurt het naar een select clubje ontvangers en als de ontvanger jouw ‘snap’ opent, wordt het binnen enkele seconden verwijderd. Hoe onschuldig het ook lijkt, er worden verschillende printscreens gemaakt van de foto’s. Hoewel de afzender hier netjes een melding van krijgt, is het dan al te laat en kan de screenshot zijn eigen leven gaan leiden, zo meldt het persbericht.
Zoekmachine
In Coosto, een softwareoplossing die alle social media berichten opslaat, is te zien dat veel van deze printscreens vervolgens worden gedeeld op openbare sociale media zoals Twitter, Facebook en Instagram. Hoewel het lastig is om exacte aantallen te geven, levert een beeld in de openbare social media zoekmachine veel resultaten op.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing