Scoupy introduceert geld-terug-acties via mobiele telefoon

Scoupy introduceert geld-terug-acties via mobiele telefoon
  • Online
  • 14 okt 2014 @ 14:10
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsMobile

Location based activatiemarketingplatform Scoupy - meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers - een cashbacksysteem voor de smartphone. Volledig digitaal, zonder tussenkomst van de retailer, krijgt de consument binnen 48 uur het geld van de actieaankoop teruggestort. De handling wordt door Scoupy verzorgd.

Geld-terug-acties worden gebruikt om consumenten kennis te laten maken met een nieuw product. Daarvoor worden er speciale actieverpakkingen ontwikkeld, die weer als bewijs door de consument teruggezonden dienen te worden, om zo (een deel van) de aankoopprijs retour te krijgen.Met Scoupy hoeven er geen afspraken met retailers gemaakt te worden, zijn er geen actieverpakkingen nodig en kunnen alle verkooppunten eenvoudig deelnemen.

Hoe werkt het?
De beschikbare acties worden op basis van locatie of op merkniveau gecommuniceerd in de voordeelapp van Scoupy. De consument koopt het product vervolgens voor de normale winkelprijs in een winkel naar keuze. Met de digitale coupon in de app wordt een foto gemaakt van de aankoop bon en direct geüpload. Deze wordt gekoppeld aan de profielgegevens van de Scoupy-gebruiker en aangevuld met het rekeningnummer. Binnen 48 uur wordt het geld teruggestort op de rekening van de gebruiker.

Wilkinson Sword is het eerste merk waarmee Scoupy deze feature introduceert, beschikbaar op meer dan 3.500 locaties in heel Nederland.

Activatieconcept in samenwerking met Centercom en Sanoma
Middels een samenwerking met Centercom Buitenreclame - dat beschikt over een shoppersnetwerk in 120 grote winkelcentra en 750 supermarkten - en location based banners op het platform van Sanoma (o.a. NU.nl), kunnen deelnemende merken hun trialacties in de aanloopfase middels breed bereik communiceren aan hun potentiële kopers.

www.scoupy.nl

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken