SNS experimenteert met brand journalist

SNS experimenteert met brand journalist
  • Online
  • 15 okt 2014 @ 10:21
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieStorytelling

Journalist Lars Sørensen zal vanaf deze week de bank SNS bij de les gaan houden en als spiegel fungeren. In een tweewekelijks interview op YouTube-video zal hij ‘vragen stellen om de bank scherp en op koers te houden’. Twee weken geleden kondigde SNS een nieuwe koers aan en stelde dat bankieren anders en ‘veel normaler’ kan.

‘We vinden het belangrijk dat we verantwoording af blijven leggen over de acties die we ondernemen om bankieren weer normaal te maken’, stelt Ton Timmerman, directeur SNS Klantenservice. Sørensen krijgt volgens de bank de vrijheid om de vragen te stellen die bij klanten en in de publieke opinie leven. Hij zal zijn vragen baseren op onderwerpen die binnenkomen bij SNS Klantenservice. Maar ook vragen die op sociale media en via de online SNS Klantcommunity worden gesteld zijn een bron. Hiermee geeft Lars als eerste invulling aan het begrip “Brand journalism” in de Nederlandse financiële wereld. Ook voor Lars is dat spannend vanwege zijn positie als onafhankelijk interviewer.

In onderstaande introductievideo is te zien wat  Sørensen wél en niet gaat doen. Een ding is zeker: zijn entree is zeker niet geruisloos. Vandaag stelt  Sørensen zijn eerste vragen aan Patrick Kuijsters (directeur marketing en online bij SNS) over het feit dat de bank haar klanten drie dagen per maand geen debetrente bij rood stand in rekening te brengt. Ook volgen er films over schommelende spaarrentes en hoe een bank eigenlijk werkt.
 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken