Eerste Online Huishoudbeurs succesvol

Eerste Online Huishoudbeurs succesvol
  • Online
  • 5 nov 2014 @ 10:10
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteInteractieInspiratieConsumenten

De lancering van de Online Huishoudbeurs, waarbij de fysieke beleving van het ‘gezelligste dagje uit’ een online ervaring wordt, is succesvol gebleken. Ruim 60.000 unieke bezoekers hebben de website bezocht waar ze gebruik konden maken van de superdeals, workshops konden volgen en video’s hebben bekeken. Iedere dag was er gedurende anderhalf uur een live show te volgen op de website waar ruim 15.000 bezoekers naar hebben gekeken.

Optredens van onder andere Lange Frans, Thomas Berge en Mike & Colin kon men thuis vanuit de luie stoel meemaken. Opvallend was de hoge betrokkenheid via de live chatfuncties, ruim 4.000 berichten. Ook de diverse workshops zijn goed ontvangen door de bezoekers, die gemiddeld 1,8 keer de website bezochten in de afgelopen 3 dagen.

Ferry Doedens
Tijdens de live show ontving presentator Ferry Doedens diverse artiesten, die een intiem optreden verzorgden voor een select aantal Huishoudbeursfans in Amsterdam RAI. Daarnaast kon het aanwezige publiek deelnemen aan de make-over van Mari van de Ven, DIY workshops en spirituele sessies volgen en kreeg het styling advies. Vanuit New York gaf catwalkcoach Mariana Verkerk tips over modellenwerk. Bezoekers thuis konden dit populaire onderdeel via live streaming volgen. ‘Ik had het gevoel alsof de artiesten bij me in de woonkamer stonden’, was één van de reacties op de live chat.

Pionieren
Beursmanager van Amsterdam Rai Nicole Mengerink: ‘Met deze eerste Online Huishoudbeurs hebben we echt gepionierd. De succesfactoren van het fysieke evenement, dus scherpe aanbiedingen, gratis producten, workshops en entertainment, hebben we online doorvertaald. De leerpunten hieruit zijn bijzonder waardevol, die we meenemen naar de 2e editie volgend jaar.' 

Fysieke Huishoudbeurs
Huishoudbeurs 2015, de 70e editie, wordt van 21 februari tot en met 1 maart 2015 gehouden in Amsterdam RAI. Lees hier meer over de Online Huishoudbeurs. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken