MailPlus lanceert apps voor verzamelen emailadressen

MailPlus lanceert apps voor verzamelen emailadressen
  • Online
  • 19 nov 2014 @ 16:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-mailmarketingApps

MailPlus heeft een nieuwe release gelanceerd die voor alle gebruikers beschikbaar is. De nieuwe release stelt hen in staat om e-mailadressen te verzamelen, bestanden te laten groeien en betere e-mail marketingresultaten te behalen. Dit bereiken ze door de inzet van de volgende tools: een app voor gebruik op een tablet op locatie, voor gebruik op een smartphone en voor een pop-up voor integratie in websites. Deze tools zijn onderdeel van de nieuwe Subscription Manager van MailPlus: een module specifiek bedoeld voor het verzamelen van nieuwe contacten.

Cockpit voor verzamelen nieuwe contacten
De Subscription Manager is ontwikkeld om contacten (e-mailadressen) te verzamelen. Door proactief nieuwe e-mailadressen te verzamelen van (potentiële) klanten, worden kansen op betere e-mail marketingresultaten vergroot. Met deze module is inzichtelijk welke bronnen worden ingezet en hoeveel nieuwe contacten er per bron zijn ingeschreven op de nieuwsbrief c.q. zijn toegevoegd aan het e-mailbestand.
Daarmee wordt ook inzichtelijk gemaakt hoe de bestandsgroei per maand verloopt. Behalve inzicht biedt de subscription anager de mogelijkheid om de instellingen van de apps en de subscribe pop-up aan te passen. 
 
Inschrijvingen via pop-up
Als onderdeel van de nieuwe subscription manager biedt MailPlus een pop-up-script. Met deze subscribe pop-up die op een website of webshop geplaatst wordt, kunnen heel gemakkelijk nieuwe contacten verzameld worden. In de subscription manager module kunnen verschillende onderdelen van de pop-up worden ingesteld:

  • Verschijningsmoment (na x aantal pagina’s of x aantal seconden op site)
  • Verschijningsplek (centraal als overlay, of als slide-in linksonder of rechtsonder)
  • Kleur en tekst van de verzendbutton
  • Tekst in het invulveld

Pop-ups in de praktijk
Een pop-up voor inschrijvingen helpt voor gezonde bestandsgroei. Zo zag MailPlus zijn inschrijvingen groeien met 500% na het inzetten van de inschrijfpop-up op de website. 
 
De SignUpp app en SignUpp Go
Daarnaast heeft MailPlus een tweetal apps ontwikkeld die kunnen worden ingezet om met behulp van tablets en smartphones contacten te verzamelen die in MailPlus terechtkomen.
De tablet app genaamd SignUpp is bedoeld voor gebruik in winkels, op kantoor of tijdens beurzen en evenementen. Op deze manier kunnen organisaties aan bezoekers en klanten de optie bieden zich in te schrijven voor hun nieuwsbrief en/of actiemailings. De app werkt ook offline, zodat adressen zodra er weer een internetverbinding is alsnog worden gesynchroniseerd naar de contactdatabase.
De app is in huisstijl aan te passen en biedt mogelijkheden om een slideshow of videofilms te tonen. Zo is de app niet alleen een tool om e-mailbestanden te laten groeien, maar ook een promotiemiddel in winkels en op beurzen. Denk hierbij aan een welkomstkorting of aanbieding. De app is beschikbaar voor Android en iOS.

ipad-signupp-app-in-store
  
SignUpp-app ook voor smartphones
Naast de SignUpp-app voor tablets is er ook SignUpp Go. Deze app is bedoeld voor gebruik op smartphones en is voor zowel iOS als Android beschikbaar. SignUpp Go is ideaal voor medewerkers ‘on the go’. Als accountmanagers bij klanten en prospects op bezoek gaan, kunnen zij hun relaties laten inschrijven via de SignUpp Go app op hun smartphone. 

De SignUpp en SignUpp Go apps zijn beschikbaar in de Google Play Store en de Apple App Store:

  

Google Play Store - Ondersteuning: Android 4.2+
SignUpp Go
SignUpp
 
App Store - Ondersteuning: iOS 7+
SignUpp Go
SignUpp

Raadpleeg voor meer informatie mailplus.nl

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken