Mobiel betalen bij de automaat via beacons
- Online
- 17 nov 2014 @ 17:29
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - InnovatieOnline betalenVerdienmodellen
- 17 nov 2014 @ 17:29
- Redactie Online
Het m-commerce platform MyOrder en telemetrie provider Vendon zijn gestart met een pilot voor het mobiel bestellen en betalen van frisdranken, warme dranken en snacks bij vending-automaten. De vending-oplossing maakt gebruik van de beacon-technologie en maakt het nu ook mogelijk om klanten via hun smartphone extra diensten aan te bieden.
De werking is eenvoudig. De automaat wordt voorzien van een beacon. Deze beacon maakt via bluetooth contact met de smartphone van de consument zodra deze bij de automaat wordt gehouden. Op deze manier komt een verbinding tot stand met de MyOrder-App in de smartphone. Via de MyOrder-App wordt na akkoord een beperkt bedrag vrijgegeven voor een aankoop via de automaat. Gebruikers kiezen op de automaat hun gewenste aankoop zoals zij gewend zijn, vervolgens geeft de automaat de gekozen snack of drank vrij. Het eerder vrijgegeven bedrag wordt direct verrekend met het bedrag van de aankoop. Gebruikers hebben de portemonnee met losgeld of de bankpas dus niet meer nodig
Automaat wordt marketingtool
‘Met de beacon-technologie kunnen exploitanten van vending-automaten persoonlijke service en communicatie bieden aan hun klanten. En dat is uniek in deze branche’, aldus Thomas Brinkman, oprichter en commercieel directeur bij MyOrder. ‘De MyOrder vending-oplossing helpt zo de exploitanten meer inzicht te verkrijgen in het aankoopproces. De technologie kan gebruikers in de buurt herkennen, via push-berichten met aanbiedingen naar de automaat trekken en ook na het betalen een hogere loyaliteit realiseren. De MyOrder vending-oplossing is een aantrekkelijk alternatief voor het pinnen en de chipknip die in 2015 verdwijnt.’
De leerlingen van Lyceum Oudehoven in Gorinchem testen de technologie als eerste. MyOrder en Vendon waren op zoek naar een locatie waar op een centrale plek meerdere automaten naast elkaar staan die intensief worden gebruikt. Thomas Brinkman: “Met twaalfhonderd leerlingen en zes verschillende automaten in de aula van de school was Lyceum Oudehoven voor ons een logische keuze.” Deze pilot is in samenwerking met de school opgezet. Zo zijn twee leerlingen nauw betrokken bij de implementatie en activatie.
Pilot
‘Wij zijn voor onze leerlingen altijd op zoek naar projecten die dicht op de uitdagingen in de markt liggen. Toen MyOrder ons benaderde, zagen wij dit als een uitgelezen kans”, aldus Ton den Breejen, directeur van Lyceum Oudehoven. Thomas Brinkman vervolgt: “Voor ons is de pilot belangrijk. Wij hechten er dan ook veel waarde aan om leerlingen hier nauw bij te betrekken. Samen zorgen we ervoor dat het een succes wordt. Het is fantastisch om te zien hoe snel leerlingen innovaties en mobiel betalen adopteren.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing