Skyscanner: IJsland, Colombo en Seoul populair onder Nederlandse reizigers
- Online
- 18 nov 2014 @ 15:48
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Zoekmachine
- 18 nov 2014 @ 15:48
- Redactie Online
IJsland, Colombo (Sri Lanka) en Seoul (Zuid-Korea) zijn volgens de wereldwijde reiszoekmachine Skyscanner de drie vakantiebestemmingen die in 2015 onder Nederlanders het snelst groeien in populariteit. Ook Brazilië, Myanmar (voormalig Birma), Nicaragua en Siem Reap in Cambodja mogen zich komend jaar verheugen op meer Nederlandse vakantiegangers. Skyscanner maakte een analyse van het online zoekgedrag in de afgelopen drie jaar. Deze analyse combineerde de reiswebsite met kwalitatief onderzoek door trendonderzoekers The Future Laboratory en Trendhunter.
Op basis van de analyse en het kwalitatieve onderzoek zijn de negen snelst in populariteit groeiende vakantiebestemmingen voor Nederlanders in 2015 bepaald. Deze lijst ziet er als volgt uit:
1. IJsland
2. Colombo, Sri Lanka
3. Seoul, Zuid-Korea
4. Myanmar
5. Nicaragua
6. Taipei, Taiwan
7. Mykonos, Griekenland
8. Siem Reap, Cambodja
9. Brazilië
‘Het is interessant om te zien hoe reisinteresses veranderen. Niet alleen in de loop van de tijd, maar ook tussen landen onderling. Zo kiezen Britten bijvoorbeeld voor Panama als het op één na populairste vakantieland voor 2015, maar komt dit land niet voor in de Nederlandse lijst’, zegt Linda Hoebe, country marketing manager bij Skyscanner. ‘Elk jaar voeren onze bezoekers meer dan dertig miljoen zoekopdrachten uit via de Skyscanner-website en -app. Deze data biedt informatie over welke bestemmingen groeien in populariteit. Ook zien we of bijvoorbeeld bepaalde festivals, de opening van nieuwe hotels of verbeteringen in de infrastructuur van invloed zijn op de populariteit van een bestemming.’
Uit de analyse van Skyscanner blijkt verder dat Spanje, Frankrijk en Italië nog altijd de populairste vakantiebestemmingen voor Nederlanders zijn. Hoebe licht toe: ‘Op korte termijn verandert dit ook zeker niet. Veel van onze klanten echter zijn trends graag vóór. Onze analyses zijn een inspiratie: zo komen ze op bestemmingen die ze niet eerder hadden overwogen.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Seoul
- zoekmachine
- populariteit
- Trendhunter
- Skyscanner
- reizen
- IJsland
- The Future Laboratory
- Colombo
- onderzoek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing