Skyscanner: IJsland, Colombo en Seoul populair onder Nederlandse reizigers

Skyscanner: IJsland, Colombo en Seoul populair onder Nederlandse reizigers
  • Online
  • 18 nov 2014 @ 15:48
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zoekmachine

IJsland, Colombo (Sri Lanka) en Seoul (Zuid-Korea) zijn volgens de wereldwijde reiszoekmachine Skyscanner de drie vakantiebestemmingen die in 2015 onder Nederlanders het snelst groeien in populariteit. Ook Brazilië, Myanmar (voormalig Birma), Nicaragua en Siem Reap in Cambodja mogen zich komend jaar verheugen op meer Nederlandse vakantiegangers. Skyscanner maakte een analyse van het online zoekgedrag in de afgelopen drie jaar. Deze analyse combineerde de reiswebsite met kwalitatief onderzoek door trendonderzoekers The Future Laboratory en Trendhunter.

Op basis van de analyse en het kwalitatieve onderzoek zijn de negen snelst in populariteit groeiende vakantiebestemmingen voor Nederlanders in 2015 bepaald. Deze lijst ziet er als volgt uit:

1. IJsland
2. Colombo, Sri Lanka
3. Seoul, Zuid-Korea
4. Myanmar
5. Nicaragua
6. Taipei, Taiwan
7. Mykonos, Griekenland
8. Siem Reap, Cambodja
9. Brazilië

‘Het is interessant om te zien hoe reisinteresses veranderen. Niet alleen in de loop van de tijd, maar ook tussen landen onderling. Zo kiezen Britten bijvoorbeeld voor Panama als het op één na populairste vakantieland voor 2015, maar komt dit land niet voor in de Nederlandse lijst’, zegt Linda Hoebe, country marketing manager bij Skyscanner. ‘Elk jaar voeren onze bezoekers meer dan dertig miljoen zoekopdrachten uit via de Skyscanner-website en -app. Deze data biedt informatie over welke bestemmingen groeien in populariteit. Ook zien we of bijvoorbeeld bepaalde festivals, de opening van nieuwe hotels of verbeteringen in de infrastructuur van invloed zijn op de populariteit van een bestemming.’

Uit de analyse van Skyscanner blijkt verder dat Spanje, Frankrijk en Italië nog altijd de populairste vakantiebestemmingen voor Nederlanders zijn. Hoebe licht toe: ‘Op korte termijn verandert dit ook zeker niet. Veel van onze klanten echter zijn trends graag vóór. Onze analyses zijn een inspiratie: zo komen ze op bestemmingen die ze niet eerder hadden overwogen.’

www.skyscanner.nl
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken