Beslist.nl zoekt IT'ers voor 'ultieme shopervaring'

Beslist.nl zoekt IT'ers voor 'ultieme shopervaring'
  • Online
  • 24 dec 2014 @ 11:13
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Website

Online winkelcentrum beslist.nl is op zoek naar 50 IT’ers, met name PHP developers, en is daarom een landelijke wervingscampagne gestart. De campagne is ontwikkeld samen met Eigen Fabrikaat en het eigen mediabureau Wisecrackers. De campagne is op 18 december gestart en duurt tot en met 7 januari. De inhoud is opmerkelijk want veel werkgevers kunnen met moeite het hoofd boven water houden, maar beslist.nl kan blijkbaar nog volop investeren. Een gesprek met Simon Kram, chief marketing & communications bij beslist.nl.

Hoe komt het dat beslist.nl nu in één keer 50 IT’ers zoekt? Is het aantal klanten plotsklaps sterk gestegen en/of functioneert de website nu niet (meer) naar behoren?
Sinds onze oprichting in 2005 zijn we snel gegroeid, vooral in het afgelopen jaar. Het aantal aangesloten webshops (bijna 10.000) en het productaanbod (24 miljoen) op beslist.nl stijgen nog altijd. Ons personeelsbestand is dit jaar verdubbeld tot 100 medewerkers. Alle teams zijn intussen versterkt, onder andere sales, digitale marketing, marketing & communicatie, HR, database optimalisatie en techniek. Om onze positie van het grootste online winkelcentrum van Nederland te behouden en onze dienstverlening voor de webshops en de consument uit te breiden worden de komende maanden verschillende projecten uitgevoerd, zowel aan de voorkant als aan de achterkant van de website. Denk hierbij aan het verbeteren van de search, mobiele website en client login. Hiervoor hebben we de knowhow voldoende in huis, maar zoeken we ervaren programmeurs om onze capaciteit en kennis te vergroten. De website zoals die nu wordt aangeboden functioneert prima zoals we ook aan de bezoekersaantallen merken, maar we blijven altijd zoeken naar verbeteringen en nieuwe functionaliteiten.

Hebben jullie deze vacatures eerder al uitgezet, bijvoorbeeld via werving- en selectiebureaus? Om welke type functie gaat het precies, junior, medior, senior?
De functies zijn onlangs op verschillende vacaturesites uitgezet door Adver-Online. We zijn vooral op zoek naar medior/senior krachten die ons team structureel, dus voor langere tijd, komen versterken. De focus ligt daarbij niet alleen op ervaren PHP developers, waarvan we er meerdere zoeken, maar bijvoorbeeld ook op testers, devops engineers en front end developers.
De techniekafdeling bij beslist.nl werkt volgens de scrum-methode. Scrum is een Agile-aanpak die er op gericht is om in korte sprints software te ontwikkelen, in teamverband. Elk teamlid heeft evenveel inbreng en verantwoordelijkheid. Dit biedt bevlogen IT’ers een mooie uitdaging. Zeker in een high traffic omgeving zoals beslist.nl, met iedere dag meer dan 500.000 bezoekers. Techneuten kunnen daadwerkelijk een eigen bijdrage leveren aan de website.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken