‘Save the Children Christmas Jumper Day een social media succes’

‘Save the Children Christmas Jumper Day een social media succes’
  • Online
  • 23 dec 2014 @ 15:25
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

De ‘Save the Children’s Christmas Jumper Day’-campagne in het Verenigd Koninkrijk is een groot social media-succes geworden, meldt Marketingweek.com. Het goede doel bereikte zijn doelstellingen op het gebied van het creëren van bekendheid en het ontvangen van donaties, blijkt uit een onderzoek van Meltwater naar de reacties op social media naar aanleiding van het initiatief.

Dit jaar werd Christmas Jumper Day 34.653 keer genoemd op social media. 40% van de meldingen ging over het goede doel zelf en 16% over het doneren aan Save the Children. 30% van de mensen die chatten over Save the Children had het over doneren, volgens het rapport van Meltwater.

Directeur van Meltwater Henry Jones zegt dat de campagne 50% meer meldingen over doneren en fundraising heeft opgeleverd vergeleken met andere goede doelen-campagnes in 2014. Movember werd 60.853 keer besproken op social media - waarvan 7% over doneren ging - maar dit was over een periode van bijna twee maanden.

De social media-aciviteit was slechts onderdeel van een grotere campagne. Dit jaar maakte Save the Children bijvoorbeeld ook een tv-commercial.

Lees hier het hele artikel op Marketingweek.com

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken