‘Save the Children Christmas Jumper Day een social media succes’
- Online
- 23 dec 2014 @ 15:25
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 23 dec 2014 @ 15:25
- Redactie Online
De ‘Save the Children’s Christmas Jumper Day’-campagne in het Verenigd Koninkrijk is een groot social media-succes geworden, meldt Marketingweek.com. Het goede doel bereikte zijn doelstellingen op het gebied van het creëren van bekendheid en het ontvangen van donaties, blijkt uit een onderzoek van Meltwater naar de reacties op social media naar aanleiding van het initiatief.
Dit jaar werd Christmas Jumper Day 34.653 keer genoemd op social media. 40% van de meldingen ging over het goede doel zelf en 16% over het doneren aan Save the Children. 30% van de mensen die chatten over Save the Children had het over doneren, volgens het rapport van Meltwater.
Directeur van Meltwater Henry Jones zegt dat de campagne 50% meer meldingen over doneren en fundraising heeft opgeleverd vergeleken met andere goede doelen-campagnes in 2014. Movember werd 60.853 keer besproken op social media - waarvan 7% over doneren ging - maar dit was over een periode van bijna twee maanden.
De social media-aciviteit was slechts onderdeel van een grotere campagne. Dit jaar maakte Save the Children bijvoorbeeld ook een tv-commercial.
Lees hier het hele artikel op Marketingweek.com
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing