Coolblue introduceert klantenservice via Whatsapp

Coolblue introduceert klantenservice via Whatsapp
  • Online
  • 7 jan 2015 @ 16:17
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenStrategie

Coolblue start deze week een test met klantenservice via de populaire mobiele chatapplicatie Whatsapp. 7 dagen per week kunnen klanten tot middernacht vragen stellen aan medewerkers van het bedrijf. Het bedrijf, dat zegt 'obsessief' bezig te zijn met klantenservice, ziet het als een logische uitbreiding van zijn dienstverlening.

‘We willen zijn waar onze klanten zijn,’ zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. ‘En we willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is daar met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op.’

De test start klein: bij discussies of vragen op Twitter of Facebook die naar de privékanalen gehaald worden, krijgt de klant de keuze om verder te praten via Whatsapp. Als het aanslaat en klanten het op prijs blijken te stellen, wordt deze mogelijkheid verder ontwikkeld.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken