Coolblue introduceert klantenservice via Whatsapp
- Online
- 7 jan 2015 @ 16:17
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - KlantenStrategie
- 7 jan 2015 @ 16:17
- Redactie Online
Coolblue start deze week een test met klantenservice via de populaire mobiele chatapplicatie Whatsapp. 7 dagen per week kunnen klanten tot middernacht vragen stellen aan medewerkers van het bedrijf. Het bedrijf, dat zegt 'obsessief' bezig te zijn met klantenservice, ziet het als een logische uitbreiding van zijn dienstverlening.
‘We willen zijn waar onze klanten zijn,’ zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. ‘En we willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is daar met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op.’
De test start klein: bij discussies of vragen op Twitter of Facebook die naar de privékanalen gehaald worden, krijgt de klant de keuze om verder te praten via Whatsapp. Als het aanslaat en klanten het op prijs blijken te stellen, wordt deze mogelijkheid verder ontwikkeld.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing