Coolblue start tv-campagne

Coolblue start tv-campagne
  • Online
  • 6 jan 2015 @ 10:48
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesE-commerce

Coolblue wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid en verkopen nog harder laten groeien. Door in de reclame te focussen op beloftes als ‘voor 23.59 uur besteld, morgen in huis’ en ‘vandaag besteld, vanavond in huis’, wil Coolblue zijn ‘obsessieve’ focus op klanttevredenheid door meer mensen laten ervaren. Het bedrijf heeft tot nu toe nauwelijks in reclame geïnvesteerd.

Coolblue koos ervoor zich te onderscheiden met klantenservice. Open tot middernacht, snelle bezorging, kraakheldere algemene voorwaarden en, bijvoorbeeld, medewerkers die handgeschreven ansichtkaarten sturen naar klanten. ‘Mondhoekmarketing’, noemen ze dat. ‘We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mond-reclame’, zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. ‘Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.’

De onderneming bestaat bijna 15 jaar en heeft meer dan duizend medewerkers. Waarom zo lang gewacht? Zwart: ‘Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op nationale televisie, voor miljoenen mensen, de broek lieten zakken. Dan moet je wél heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens - bovenop een toch al snelle groei - nóg meer klanten bij komen. “Zaterdag besteld, zondag in huis”, bijvoorbeeld, durven we nu met vol vertrouwen op tv te schreeuwen.’

De commercial - het eerste resultaat van de samenwerking met lead agency voor de Benelux Duval Guillaume - is geproduceerd door 100% Halal.
 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken