Finale Serious Request meest getwitterde programma in december
- Online
- 13 jan 2015 @ 08:39
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 13 jan 2015 @ 08:39
- Redactie Online
In december zijn er 646.658 tv-gerelateerde tweets verstuurd. De finale van Serious Request op 24 november was het meest getwitterde programma met 15.378 tweets. Dit blijkt uit de Spot Social Tv Ratings, een overzicht van tv-programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil Spot de wederzijds versterkende werking en relatie tussen tv en social media inzichtelijk maken.
RTL en NPO verdelen de twitterbuit
De maand december stond voor wat betreft de social tv-ratings in het teken van speciale programmering door het Europese voetbal en de feestdagen. De twee grootste zendergroepen maakten met elkaar zowel de top-10 als de top-25 uit. Daar waar SBS6 in november nog mee deed met de oefenwedstrijd tussen Nederland en Mexico, konden zij zich in december niet kwalificeren voor een plek in de top-10 of top-25. De top-25 van de meest getwitterde programma’s vind je op de website van Spot. Titels kunnen slechts één keer voorkomen in de ranking. In geval van darts was dat de halve finale op dinsdag 30 december.
Vrijdag 19 december meest getwitterde tv-dag met The Voice-finale
De maand december kende drie dagen waarop bijzonder veel getwitterd is. De absoluut best getwittterde dag was vrijdag 19 december. Onder impuls van de finale van The Voice of Holland realiseerde deze dag maar liefst 50.274 tweets. De op één na meest getwitterde dag was woensdag 24 december. Alweer een finale uitzending, dit maal van Serious Request. Op deze dag zijn er 45.032 tweets verstuurd over een tv-programma.
Op de website van Spot vind je de volledige Social Tv Ratings.
Over Spot
Spot is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. Spot verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders.
In Spot participeren de volgende organisaties:
Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland, FOX Channels Benelux, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, VIACOM International Media Network Benelux, NBCU, Eurosport en Sport1.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing