Mercure Hotels test de ‘six degrees of separation’-theorie

Mercure Hotels test de ‘six degrees of separation’-theorie
  • Online
  • 13 jan 2015 @ 10:46
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

De ‘six-degrees-of-separation theory’ claimt dat iedereen op deze planeet door maximaal zes personen met elkaar verbonden is. Met de introductie van de wereldwijde, digitale campagne ‘The Six Friends Theory’ combineert Mercure Hotels de kracht van social media en de waarde van persoonlijk contact. Door middel van een wereldwijd selectieproces op Facebook, van 20 januari tot 10 februari, wordt er gezocht naar de perfecte kandidaat die deze theorie zal testen tijdens een reis om de wereld.

Het doel is om ergens ter wereld een kandidaat te selecteren, deze een Aboriginal van de Bundjalung stam in Australië te laten ontmoeten en zo te bewijzen dat zij maar 6 schakels van elkaar verwijderd zijn. Zij kennen elkaar nog niet maar zullen elkaar vinden via vrienden en vrienden van vrienden die hen met elkaar verbinden.

Iedereen kan deelnemen
Vanaf 20 januari worden avonturiers uitgenodigd om een video van henzelf te posten op de facebookpagina van Mercure, waarin zij in 1 minuut laten zien wie zij zijn, welke talenten, drijfveren en passies zij hebben en waarom zij de beste vriend ter wereld zijn.

Een video posten is mogelijk tot 20 februari. Hierna zullen de 50 video’s met de meeste ‘likes’ automatisch doorgaan naar de finale. Een jury van 6 personen, waaronder Jean-François Julian (regisseur) en Isabelle Musnik (hoofdredacteur van INfluencia) zullen de uiteindelijke winnaar selecteren na een laatste interview.

Hoofdprijs
De hoofdprijs is een wereldreis, waarbij verbleven wordt in Mercure-hotels en de winnaar zal vanaf begin maart 7 weken onderweg zijn! De reis bestaat uit 6 ontmoetingen, 6 bestemmingen en 6 Mercure-hotels wereldwijd.

Tijdens de reis zal de winnaar vergezeld worden door een filmcrew, geleid door Jean-François Julian. Deze regisseur heeft de wereld rond gereisd voor zijn reisdocumentaire Les Nouveaux Explorateurs, welke uitgezonden wordt op Canal+.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken