PSV lanceert nieuwe site en app

PSV lanceert nieuwe site en app
  • Online
  • 23 jan 2015 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteAppsInnovatie

PSV lanceert vandaag een nieuwe website en app. Het nieuwe platform is een belangrijk onderdeel van het Connected Stadium, een innovatief project waarbij draadloos internet en digitale diensten samenkomen om de offline stadionbeleving van PSV-supporters te verbeteren. De site draait op XperienCentral, het CMS van GX Software, dat ook de app voedt met content.

De nieuwe psv.nl – voorzien van een responsive redesign – is gemaakt volgens het tablet first-principe. Dat betekent dat de site in eerste instantie is ontworpen voor mobiele gebruikers. Dat was volgens PSV een zeer belangrijke voorwaarde, omdat mobiel gebruik onder PSV-supporters aanzienlijk toeneemt (79% van de kaarthouders heeft een smartphone). Vanaf nu kunnen PSV-supporters in het stadion dus heel gemakkelijk hun mobiel erbij pakken om hun beleving te verrijken.

Toekomstige innovaties
Met het nieuwe online platform – en het in september in gebruik genomen wifi-netwerk in het Philips Stadion – staat de basis van het Connected Stadium als een huis. PSV onderzoekt momenteel met welke vervolgstappen de stadionbeleving van individuele PSV-supporters nog verder kan worden verbeterd. De toekomstige opties zijn talrijk: een second screen met videobeelden en real-time statistieken, location-based pushberichten om arriverende bezoekers te wijzen op beschikbare parkeerplaatsen, een dienst waarmee PSV-supporters hun consumpties voor in de rust vast kunnen bestellen en betalen. 

PSV, al klant sinds 2001, heeft bij de realisatie van het platform opnieuw voor GX Software gekozen. Peter Rovers, Manager Marketing & Commercie, zegt: ‘Door de jaren heen heeft GX Software zich altijd als een zeer betrouwbare en kundige partner opgesteld. Desondanks zijn we nu wel weer opnieuw gaan kijken met welke partij we in zee wilden. Maar wederom bleek GX Software de partij die het best mee kon denken met onze innovatieve ideeën.’


 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken