Thuiswinkel.org zet eerste stap naar e-Academy

Thuiswinkel.org zet eerste stap naar e-Academy
  • Online
  • 15 jan 2015 @ 17:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Thuiswinkel.org gaat samen met Hogeschool TIO werken aan de ontwikkeling van de HBO-opleiding Marketing, Sales en e-commerce. Het is de eerste stap op weg naar een e-Academy, waarin samenwerking met bestaande onderwijsinstellingen, praktijkopleiders en bedrijfsleven centraal zal staan. We hebben dringend behoefte aan toptalent voor een topsector. Dit zei Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, in zijn speech tijdens de Nieuwjaarsreceptie vanThuiswinkel.org.

Volgens Thuiswinkel.org is het Nederlandse onderwijssysteem nog niet ingericht op de snelle, digitale realiteit en worden schoolverlaters te weinig voorbereid op de vele specialistische beroepen die de afgelopen jaren zijn ontstaan in de wereld van e-commerce. Er ontstaan beroepen waar nog niemand van heeft gehoord.

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org licht de eerste stap op weg naar een e-Academy toe: ‘De samenwerking met TIO past in de sterke wens om studenten meer actuele e-commerce kennis en skills mee te geven. E-commerce is topsport: de digitale ontwikkelingen volgen elkaar in sneltreinvaart op, en stellen hoge eisen aan managers en medewerkers. In de gehele waardeketen wordt meer agile gewerkt, dat wil zeggen in kleine, data driven iteraties. Digitale competenties spelen een sleutelrol in het innovatieve vermogen van bedrijven. Bij de nieuwe generatie managers en specialisten moet dit in het DNA zitten. Vernieuwing van het onderwijs is daarom noodzakelijk. Studenten moeten diepgaand inzicht krijgen in de digitale waardeketen, en de nieuwe vaardigheden en technieken waarmee zij het onderscheid gaan maken.’

Mark Duthler, directeur TIO vult aan: ‘TIO onderscheidt zich door een hoge mate van interactie met het bedrijfsleven. De samenwerking met Thuiswinkel.org biedt ons ondersteuning op het gebied van curriculum ontwikkeling. Jorij Abraham, Director Research & Advise van Thuiswinkel.org is daartoe benoemd als lector e-commerce binnen TIO. Daarnaast krijgen we toegang tot een praktijknetwerk van e-commerce spelers. Op deze wijze bieden we het bedrijfsleven studenten met actuele kennis van de digitale realiteit en de relevant skills.’

Rond de viering van het 15-jarig bestaan van Thuiswinkel.org worden de verdere plannen voor de e-Academy gepresenteerd. Thuiswinkel.org staat stil bij zijn 3de lustrum tijdens Shopping Today, het congres dat op 24 september wordt gehouden.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken