Zalando helpt shoppers outfit te vinden

Zalando helpt shoppers outfit te vinden
  • Online
  • 20 feb 2015 @ 14:47
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Zalando heeft 'Shop de Look' gelanceerd, een nieuwe functie die klanten inspireert om hun favoriete items te vinden: zodra een product is geselecteerd, kunnen de andere items van de outfit, die getoond worden op de productdetailpagina, worden besteld. Klanten kunnen ook items kiezen die vergelijkbaar zijn met de look, en zo alternatieve suggesties en ideeën vinden.

In de komende weken zal de functie nog verder worden ontwikkeld. Waar mogelijk zullen producten, als onderdeel van verschillende outfits, worden getoond om zo nog meer inspiratie te bieden voor verschillende stijlen. Dit gebeurt op basis van één geselecteerd item.

In de toekomst volgen verdere ontwikkelingen die, overeenkomstig met Zalando’s testcultuur, als doel hebben om voortdurend producten en oplossingen te blijven ontwikkelen.

Donna Darthuizen, countrymanager Benelux voor Zalando: ‘Dit maakt de shop niet alleen gebruiksvriendelijker, maar biedt de klant naast extra zoekopties ook meer inspiratie. Voor elk nieuw favoriet item worden ook verschillende suggesties voor combinaties en outfits gedaan. De trend om complete outfits te shoppen in plaats van enkele items zien we vooral bij onze mannelijke klanten. Met deze nieuwe functie inspireren wij onze klanten om hun eigen stijl te vinden en ze kunnen alle geschikte artikelen meteen bestellen.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken