Meltwater lanceert next gen media intelligence-oplossing
- Online
- 16 mrt 2015 @ 15:25
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 16 mrt 2015 @ 15:25
- Redactie Online
Meltwater kondigde vandaag de lancering van een nieuw product aan dat corporate communicatie en andere besluitvormers binnen organisaties op de hoogte moet houden van miljarden real-time redactionele-, blog- en social media-conversaties. De oplossing van Meltwater verzorgt inzichten om merken te beheren, concurrentie te doorzien en sectortrends te spotten. Dit product vormt de nieuwste ontwikkeling in een serie technologische innovaties dien volgens Meltwater, op basis van data van buitenaf, inzichten binnen de organisatie moeten bieden om beter te beslissen.
‘Veel bedrijven steken een hoop moeite in interne data mining, maar onderschatten de businessinzichten die kunnen worden gehaald uit de enorme hoeveelheid informatie die vrij beschikbaar is op het internet’, stelt Meltwater-oprichter en CEO Jorn Lyseggen. ‘Ontwikkelingen in de datawetenschap hebben de weg geplaveid voor een nieuwe generatie business intelligence. We hebben hier gebruik van gemaakt door het Meltwater-platform compleet nieuw op te bouwen om real-time inzichten te kunnen presenteren waarmee de bedrijfsstrategie kan worden aangestuurd.’
‘Wanneer data beter verspreid en bereikbaar worden binnen een organisatie, kan er vanuit meerdere rollen bijgedragen worden aan de bedrijfsstrategie’, verklaart Meltwaters directeur voor Nederland en Frankrijk, Bas van Erk. ‘Dit kan een bedrijf een strategisch voordeel geven over concurrenten die niet verder dan hun eigen muren kijken. Media intelligence is onmisbaar bij het maken van businessbeslissingen die uiteindelijk elk deel van een organisatie beïnvloeden.’
De nieuwe Meltwater-oplossing is ontworpen met een moderne gebruikerservaring en workflows om te helpen:
* Ruis uitfilteren – belangrijke kwesties identificeren uit miljarden online conversaties
* De markt en jouw impact volgen – statistieken en real-time dashboards gebruiken om het giswerk uit markttrends en campagneprestaties te halen.
* Met belangrijke influencers verbinden – conversaties aansturen in elk kanaal door de juiste content aan het juiste publiek te leveren
Concurrentie vergelijken – prestaties benchmarken met elke concurrent
‘Tools mogen niet bepalen hoe jij werkt, ze moeten je juist helpen om op de beste manier te werken’, zegt Richard Borean, Manager of Communications bij de US Tax Foundation. ‘Meltwaters nieuwe platform biedt de vrijheid en controle die ik vraag van moderne PR-software. De nieuwe real-time statistieken, gebruikersinterface en de snellere laadtijden helpen mij om slimmer en effectiever te werken.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing