Schiphol introduceert nieuwe manier van vluchten boeken

Schiphol introduceert nieuwe manier van vluchten boeken
  • Online
  • 24 mrt 2015 @ 12:57
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsWebsite

Schiphol heeft een nieuwe applicatie op de website gelanceerd: Flight Explorer. De Schiphol Flight Explorer is een interactieve wereldkaart, waarop alle directe bestemmingen van Schiphol staan. Reizigers kunnen het aanbod op de kaart verfijnen met zoekfilters. Anders dan de gangbare variabelen als van, naar, vertrek en aankomst, kunnen ze bijvoorbeeld een flexibele reisperiode opgeven (de maand april), een voorkeur voor het moment van vertrek aangeven (ochtend, middag of avond) of een maximum aan de vluchtduur stellen (niet langer dan 6 uur). Flight Explorer is ook geschikt voor mobiele devices.

Flight Explorer is het resultaat van een multidisciplinaire samenwerking tussen verschillende partijen. Naast Schiphol en GX Software waren ook Mirabeau (concept en design), DigitPaint (techniek front-end) en Basefarm (hosting en applicatiebeheer) betrokken. De samenwerking verliep volgens de scrum-methode. Het voordeel van deze iteratieve aanpak is dat voortschrijdend inzicht tijdens de realisatie direct geïntegreerd kan worden in de eindoplossing.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken