‘E-mailmarketing via Adobe Campaign levert gemiddeld 39 dollar op voor elke geïnvesteerde dollar’

‘E-mailmarketing via Adobe Campaign levert gemiddeld 39 dollar op voor elke geïnvesteerde dollar’
  • Online
  • 25 apr 2015 @ 12:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-mailmarketing

Adobe is door Gartner als leider gepositioneerd in het ‘Magic Quadrant voor multichannel campagnemanagement 2015’. Voor het tweede opeenvolgende jaar verkreeg Adobe de hoogste positie voor 'completeness of vision' en ging er in de categorie 'ability to execute’ sterk op vooruit.

'Klanten komen via diverse offline en online kanalen met een merk in aanraking. Dit maakt het voor marketeers moeilijk om een compleet beeld van de customer journey te krijgen’, zegt Stephan Dietrich, vice president van Adobe Campaign. ‘Adobe Campaign, het cross channel campagnemanagementplatform in de Adobe Marketing Cloud, helpt merken om campagnes op alle kanalen te stroomlijnen, te integreren en klanten aan zich te binden met vergaande gepersonaliseerde content.’

Met Adobe Campaign kunnen marketeers gepersonaliseerde ervaringen combineren met onderscheidende campagne-, aanbiedings-, personalisatie- en databeheermogelijkheden. Meer dan 98 procent van Adobe's internationale klanten, waaronder Time-Warner Cable, Sephora, The Cosmopolitan of Las Vegas, Renault en Mohegan Sun, gebruiken Adobe Campaign voor hun e-mailcampagnes. In 2014 ondersteunde Adobe Campaign meer dan zestig miljard e-mails. Deze e-mails leverden gemiddeld 39 dollar op voor elke dollar die werd geïnvesteerd.

‘Visionairs zorgen voor een sterke visie op de multichannel campagnemanagementmarkt. Of ze excelleren in gespecialiseerde of opkomende sectoren zoals multi-dimensionele segmentatie, inbound marketing, mobiele marketing, loyalty marketing, e-commerce en social marketing’, stelt Gartner.

De evaluatiecriteria voor 'completeness of vision' zijn onder andere kennis van de markt en markt-, verkoop-, en productstrategie, business model en de sector, industrie en geografische strategie. Criteria voor 'ability to execute' omvatten het evalueren van het product of dienst, algemene levensvatbaarheid, salesuitvoering en prijsstelling, marktrespons en track record, marketinguitvoering, klantbeleving en klantprocessen.

Gartner stelt verder dat ‘leiders consequent beter presteren in campagnemanagement voor standaard en geavanceerde campagnes en de integratie met digitale marketing. Ze zijn zichtbaar in de markt, hebben een groot marktaandeel en de strategische visie om campagne management te laten groeien’.

Over Adobe Marketing Cloud
Adobe Marketing Cloud stelt ondernemingen in staat om big data te gebruiken om klanten en potentiële klanten effectief te bereiken en een band met hen op te bouwen via gepersonaliseerde marketingcontent voor alle devices en digitale touch points. Acht nauw geïntegreerde oplossingen bieden marketeers allesomvattende marketingtechnologieën die gericht zijn op analytics, web en app experience management, testing en targeting, advertising, audience management, video, social engagement en campagnemanagement. De koppeling met Adobe Creative Cloud maakt het eenvoudiger om direct creatieve assets in te zetten binnen alle marketingkanalen. Duizenden internationale merken, inclusief twee derde van de Fortune 50-ondernemingen gebruiken Adobe Marketing Cloud voor meer dan 30,4 biljoen transacties per jaar.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken