'Nederlanders vinden Samsung meer invloedrijk dan Apple'

'Nederlanders vinden Samsung meer invloedrijk dan Apple'
  • Online
  • 9 apr 2015 @ 10:14
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Designonderzoek

Marktonderzoeksbureau Ipsos heeft onderzoek gedaan naar wat volgens Nederlanders de meest invloedrijke merken van 2014 waren. De top-5 bestaat uit Google, Facebook, Samsung, Microsoft en Albert Heijn. Nederlanders beschouwen Samsung dus als meer ‘invloedrijk’ dan Apple

Hoewel zowel Apple als Samsung hoog scoren op ‘leading edge’ wordt Samsung vaker dan Apple gezien als het meest ‘aanwezige’ merk. Over Samsung wordt vaker beweerd dat het ‘veel adverteert’, dat het ‘overal te zien is’ en ‘dat de meeste vrienden en familieleden het gebruiken’.

Retailers als Blokker en V&D hebben het financieel moeilijk, maar toch waren deze merken in 2014 volgens de Nederlanders uit het onderzoek niet minder invloedrijk dan daarvoor. Net als vorig jaar wordt AH als het meest invloedrijke retailmerk gezien. Volgens veel Nederlanders begrijpt Albert Heijn de behoefte van de consument en heeft het bedrijf de manier waarop mensen boodschappen doen veranderd. Binnen de categorie retailers eindigt Kruidvat op een 3de plaats en heeft daarmee Jumbo (4) en Hema (5) ingehaald. De drogisterij scoort met name hoog op ‘aanwezigheid’ en ‘betrouwbaarheid’.

Verantwoording
De Most Influential Brands-studie is in november 2014 in 20 landen uitgevoerd, waaronder in Nederland. In totaal zijn er meer dan 33.000 interviews wereldwijd en in Nederland 1.100 interviews on line uitgevoerd onder een representatieve sample.




Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken