Nieuwkomer BeatSeconds gaat voor snellere websites

Nieuwkomer BeatSeconds gaat voor snellere websites
  • Online
  • 8 apr 2015 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteInteractieKlantenserviceWebwinkelE-commerce

BeatSeconds BV werkt aan een sneller internet. Deze nieuwe onderneming is gespecialiseerd in het verkorten van laadtijden van websites, webshops en webapplicaties. Jeroen Voets, één van de oprichters van BeatSeconds: ‘Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde webshop bezoeker een laadtijd van 2 seconden verwacht. Bij een laadtijd langer dan 3 seconden verlaat 40 procent van de bezoekers de webshop al. Eén seconde vertraging kan de conversie al met 7 procent verminderen. Daarnaast blijkt dat 85 procent van de consumenten op een mobiel apparaat dezelfde snelheid verwacht als op een desktop. Vanwege de andere hard- en software en internetsnelheid is het zonder optimalisatie erg lastig om daaraan te voldoen.’

Traagheid van de website is dus direct van invloed op de tevredenheid van bezoekers, hun conversie en daarmee het online rendement. Op een trage website of webshop haken bezoekers eerder af. Omdat bezoekers minder geneigd zijn om de gewenste actie te ondernemen, zal ook de conversie lager zijn. Zo meldt het persbericht.

Verbeterpunten
Esther Heesakkers, medeoprichter van BeatSeconds, legt uit: ‘Onze kracht zit in de kennis die we hebben over het technisch versnellen in alle onderdelen van deze keten. Alle verbeterpunten vatten we samen in een begrijpelijke rapportage. Samen met de bestaande partners van onze klanten, zoals internetbureau en hostingprovider, tillen we op deze manier de performance structureel naar een hoger niveau.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken