SNS eerste bank met webcare via WhatsApp

SNS eerste bank met webcare via WhatsApp
  • Online
  • 7 apr 2015 @ 10:19
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Klanten van SNS kunnen vanaf nu ook via WhatsApp contact opnemen met de bank. SNS test de nieuwe dienst voor een periode van een half jaar met de webcaretool van Buzzcapture. Hiermee is SNS de eerste financiële dienstverlener die deze mogelijkheid biedt in Nederland.

SNS wil klanten de mogelijkheid bieden om servicevragen via WhatsApp aan de webcare-afdeling te kunnen stellen. Hiermee gaat de bank de komende tijd testen of de toepassing een toegevoegde waarde kan hebben op de serviceverlening.

Social media manager Marc van den Boom licht toe: ‘WhatsApp stelt klanten in staat snel en eenvoudig contact op te nemen met ons. Mensen vinden het heel normaal om met elkaar te appen, de bank past zich graag aan zijn klanten aan. De komende maanden gaan we samen met onze klanten kijken hoe we deze service verder vorm gaan geven.’

9,4 miljoen Nederlandse gebruikers
Het aantal actieve gebruikers van WhatsApp neemt de laatste jaren fors toe. Nederland telde vorig jaar 9,5 miljoen actieve gebruikers. Daarmee gebruikt de meerderheid van de Nederlanders de Amerikaanse chat-app.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken