Spotify: targeten op playlist
- Online
- 22 apr 2015 @ 08:26
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Doelgroepen
- 22 apr 2015 @ 08:26
- Redactie Online
In 2014 was digitale muziek verantwoordelijk voor de helft (46%) van de wereldwijde sales aan muziek en evenaarde daarmee voor het eerst de fysieke cd volgens onderzoek van de International Federation of the Phonographic Industry, een in 1933 opgerichte internationale non-profitorganisatie voor de muziekindustrie. Dit was aanleiding genoeg voor een interview door Thomas Hobbs van Marketingweek.com met Spotify’s VP of sales voor EMEA Jonathan Forster over hun verbeterde advertising targeting voor merken.
Spotify’s nieuwe playlist targeting-service wordt op 1 mei gelanceerd. Merken kunnen dan targeten op muzikale voorkeuren. Marketingweek noemt voorbeelden als bbq-merk Weber die target op luisteraars van zomerse afspeellijsten of Coca-Cola die zich richt op ‘happiness’. Behalve op muzieksmaak kan er ook getarget worden op leeftijd, locatie, genre en taal.
Lees hier het hele interview.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing