BlueConic lanceert cross-channel-personalisatie

BlueConic lanceert cross-channel-personalisatie
  • Online
  • 26 mei 2015 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

BlueConic brengt vandaag een functionaliteit op de markt waarmee marketeers hun apps (zowel iOS en Android) kunnen personaliseren. Nu personalisatie zich niet langer meer beperkt tot websites, kunnen marketeers de customer journey volledig ondersteunen.

Veel consumenten gebruiken websites en apps door elkaar heen. Zo maakt 90 procent van de consumenten die op een app aan een bestelling beginnen, deze af op de laptop, aldus onderzoek van Forrester. En 69 procent van de mensen die zich via hun mobiel op een product oriënteren, vervolgen hun onderzoek op de laptop.

Tot nu toe waren marketeers niet in staat om deze kanaalswitches te begeleiden. ‘Bedrijven hebben doorgaans een aparte personalisatietool voor de website en voor de app’, zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software, leverancier van BlueConic. ‘Maar voor consumenten zijn apps en websites allerminst gescheiden werelden.’

Cross-channel-personalisatie
BlueConic wil naar eigen zeggen deze barrière in cross-channelmarketing uit de weg ruimen. Het is namelijk de eerste tool die apps niet alleen personaliseert op basis van het vertoonde bezoekersgedrag in de app, maar ook het eerder vertoonde gedrag op andere kanalen meeneemt, zoals websites en social media. Als iemand bijvoorbeeld op de website een aantal artikelen leest, dan kan BlueConic hem, als hij later verdergaat op de app, de draad weer laten oppakken bij het laatst gelezen artikel. En andersom werkt het ook: iemand die op de app een bestelling niet afrondt, kan op de website worden uitgenodigd dit alsnog te doen.

Centraal klantprofiel
‘Of iemand nu op je website of app komt, BlueConic biedt altijd de meest relevante boodschap aan’, vervolgt Rossieau. ‘De software doet dat op basis van een centraal bezoekersprofiel.’ Deze profielen vormen de drijvende kracht achter de cross-channel-personalisatie in BlueConic. Hierin worden namelijk alle voorkeuren opgeslagen die een bezoeker tot dan toe op websites en apps heeft prijsgegeven. Daardoor weet BlueConic precies wat de best passende boodschap is.'
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken