BlueConic lanceert cross-channel-personalisatie
- Online
- 26 mei 2015 @ 14:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 26 mei 2015 @ 14:00
- Redactie Online
BlueConic brengt vandaag een functionaliteit op de markt waarmee marketeers hun apps (zowel iOS en Android) kunnen personaliseren. Nu personalisatie zich niet langer meer beperkt tot websites, kunnen marketeers de customer journey volledig ondersteunen.
Veel consumenten gebruiken websites en apps door elkaar heen. Zo maakt 90 procent van de consumenten die op een app aan een bestelling beginnen, deze af op de laptop, aldus onderzoek van Forrester. En 69 procent van de mensen die zich via hun mobiel op een product oriënteren, vervolgen hun onderzoek op de laptop.
Tot nu toe waren marketeers niet in staat om deze kanaalswitches te begeleiden. ‘Bedrijven hebben doorgaans een aparte personalisatietool voor de website en voor de app’, zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software, leverancier van BlueConic. ‘Maar voor consumenten zijn apps en websites allerminst gescheiden werelden.’
Cross-channel-personalisatie
BlueConic wil naar eigen zeggen deze barrière in cross-channelmarketing uit de weg ruimen. Het is namelijk de eerste tool die apps niet alleen personaliseert op basis van het vertoonde bezoekersgedrag in de app, maar ook het eerder vertoonde gedrag op andere kanalen meeneemt, zoals websites en social media. Als iemand bijvoorbeeld op de website een aantal artikelen leest, dan kan BlueConic hem, als hij later verdergaat op de app, de draad weer laten oppakken bij het laatst gelezen artikel. En andersom werkt het ook: iemand die op de app een bestelling niet afrondt, kan op de website worden uitgenodigd dit alsnog te doen.
Centraal klantprofiel
‘Of iemand nu op je website of app komt, BlueConic biedt altijd de meest relevante boodschap aan’, vervolgt Rossieau. ‘De software doet dat op basis van een centraal bezoekersprofiel.’ Deze profielen vormen de drijvende kracht achter de cross-channel-personalisatie in BlueConic. Hierin worden namelijk alle voorkeuren opgeslagen die een bezoeker tot dan toe op websites en apps heeft prijsgegeven. Daardoor weet BlueConic precies wat de best passende boodschap is.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing