Energieverbruik monitoren op de Apple Watch
- Online
- 28 mei 2015 @ 12:13
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Apps
- 28 mei 2015 @ 12:13
- Redactie Online
Oxxio maakt vandaag bekend zijn app met Apple Watch te integreren. Hiermee is het bedrijf de eerste Nederlandse energieleverancier die de stap zet richting wearables. Met de Apple Watch kunnen Oxxio-klanten met een slimme meter nu hun energieverbruik nog eenvoudiger monitoren. Ook is het mogelijk om push notificaties van Oxxio via de smart watch te ontvangen wanneer de klant zijn maximale verbruik dreigt te overschrijden.
De integratie met Apple Watch biedt volgens Oxxio een extra dimensie aan het gebruik van de Oxxio App. Klanten krijgen in één blik inzicht in hun stroom- en gasverbruik en kunnen zo hun verbruik volgen. Wanneer het verbruik hoger is dan het termijnbedrag, ontvangt de klant een waarschuwing. De Oxxio App voor de Apple Watch biedt een snelle check of je goed zit met je verbruik.
Joos Luteijn, manager E-Business bij Oxxio: ‘We zijn trots dat we de eerste energieleverancier in Nederland zijn die het energieverbruik via de Apple Watch inzichtelijk maakt. Hierdoor kunnen we klanten nog beter op de hoogte stellen van hun energiekosten en hen informeren over de manier hier efficiënt mee om te gaan. Voor ons is dit een volgende, logische stap in onze transitie van energieleverancier naar energiecoach.’
De Oxxio App geeft consumenten volgens Oxxio grip op hun energierekening, doordat ze altijd inzicht hebben in hun verbruik. Daarnaast is de app leverancier- en hardware onafhankelijk. Dit betekent dat de app voor iedereen gratis te gebruiken is. De Oxxio App is te downloaden via Google Play en via de App Store.
Voorlopig zal de app nog nauwelijks gebruikt worden via de Apple Watch. In Nederland is het peperdure horloge nog niet op de markt. Oxxio verwacht op termijn enkele tientallen klanten te kunnen bedienen.
Daarnaast wil het merk hiermee benadrukken dat het meegaat in de trends van deze tijd en transformeert van leverancier naar coach. 'Oxxio laat hiermee zien dat ze vooruit denken en klaar zijn voor de toenemende vraag die ontstaat door nieuwe trends. Oxxio zit in een transitie van energieleverancier naar ‘coach’, en richten zich daarom op een self-directed doelgroep die zelf graag de controle heeft. Dat is nu nog een kleine doelgroep, maar die groeit hard. Daarom is het een logische stap om de Oxxio App compatible te maken voor de Apple Watch. Enerzijds om de doelgroep te faciliteren en die snackbehoefte aan te bieden, anderzijds om te tonen dat Oxxio vooruitstrevend is en serieuze stappen maakt in de transitie', aldus een woordvoerder.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing