Margaret Versteden volgt Michel Schaeffer op bij Bol.com

Margaret Versteden volgt Michel Schaeffer op bij Bol.com
  • Online
  • 4 mei 2015 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Michel Schaeffer heeft besloten om Bol.com per 1 augustus 2015 te verlaten. Hij was er sinds 2001 werkzaam en verantwoordelijk voor de marketing en propositieontwikkeling. Zijn positie in het directieteam zal worden ingevuld door Margaret Versteden. Zij heeft onder meer gewerkt voor Bain & Company en Nike.

Michel Schaeffer: ‘De afgelopen 14 jaar bij Bol.com heb ik ervaren als een echt jongensboek, waarbij ieder hoofdstuk spannend en leuk was, een geweldige periode. Ik ben dankbaar en trots dat ik samen met een fantastisch team collega’s de ambitie heb kunnen verwezenlijken om Bol.com groot en succesvol in Nederland en België te maken. 2014 was het meest succesvolle jaar uit de geschiedenis van Bol.com. De strategie staat als een huis en ik verwacht ook in de komende jaren nog een enorme groei voor bol.com. Eind vorig jaar heb ik besloten het bedrijf te verlaten en ruimte te maken voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven. Nu we een geschikte opvolger hebben gevonden, neem ik afscheid. Na mijn vertrek ga ik eerst genieten van vrije tijd, reizen en tijd doorbrengen met mijn familie. Daarna zal ik waarschijnlijk gaan uitkijken naar mooie start-ups met innovatieve concepten die ondersteund worden met venture capital en toe zijn aan een volgende groeifase. Net zoals ik dat bij Bol.com heb gedaan vind ik het ontzettend leuk om jonge bedrijven, nationaal of internationaal, in die fase richting te geven.’

Margaret Versteden neemt plaats in directieteam
Margaret Versteden (38) zal vanaf 1 juni 2015 het directieteam versterken. Zij heeft eerder gewerkt bij Bain & Company, Nike en BCG. Binnen Nike was Versteden verantwoordelijk voor de Nike e-commerce en online customization business. Aansluitend was ze in verschillende general management rollen eindverantwoordelijk voor de regio’s Centraal- en Oost- en Noord-Europa. Aanvullend op haar ervaring bij Nike heeft zij tien jaar in strategische consultancy gewerkt en was zij de afgelopen drie jaar binnen Bain & Company als partner gespecialiseerd in FMCG, retail en e-commerce. Margaret Versteden: ‘Ik vind het geweldig dat ik Bol.com binnenkort zal versterken. De ambitie, gedrevenheid en positieve energie die er bij bol.com vanaf spat, ervaar ik als zeer inspirerend. Ik zie het als een mooie uitdaging en een voorrecht om in zo’n bedrijf te mogen werken aan het doel om miljoenen klanten iedere dag een nóg betere winkel te bieden.’

Naast de marketingdirecteur bestaat de directie van bol.com uit: Patrick Wauters (Buying & Merchandising), Huub Vermeulen (Operations), Jurrie van Rooijen (IT), Marijn de Wit (Finance & Support) en Daniel Ropers (algemeen directeur).

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken