South African Tourism lanceert Instagram-campagne

South African Tourism lanceert Instagram-campagne
  • Online
  • 9 jun 2015 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Met de campagne ‘We Love South Africa’ richt South African Tourism in samenwerking met Anyone? Amsterdam zich met drie Instagram-activaties op de doelgroep Wanderlusters. Deze groep is tussen de 25 en 40 jaar oud en gek op reizen en avontuur.

De campagne zal maandag 22 juni worden afgetrapt met #HeartbeatSA. In deze actie roept het verkeersbureau gedurende één week alle Instagrammers op hun liefde voor Zuid-Afrika te delen met een foto van handen in de vorm van een hart. De heartbeats (= likes) op #HeartbeatSA worden bij elkaar opgeteld, waarbij het aantal van 500 heartbeats het streven is. De creativiteit van de deler wordt beloond, want de beste inzending wint een braai met 10 vrienden bij beachclub Zanzibar in Scheveningen.

‘We Love South Africa’ gaat verder op 2 juli met #SpotSA. In een tijdsbestek van één week plaatst SAT drie korte, snelle video’s over Zuid-Afrika. Zij stellen hierbij een vraag waarop het antwoord een bepaald frame in de video is. Aan de fans de taak om het juiste frame te spotten, een screenshot te maken en te delen. Onder alle juiste inzendingen wordt 3x een diner voor twee bij Zuid-Afrikaans restaurant Tjing Tjing in Amsterdam verloot.

South African Tourism sluit af met #EpicSA. In deze laatste week van de campagne zullen er zoveel mogelijk mooie foto’s van Zuid-Afrika worden verzameld, om deze na afloop te verwerken in één epische fotocollage die staat voor de liefde voor Zuid-Afrika.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken