Terre des Hommes overdondert met Amani
- Online
- 4 jun 2015 @ 17:10
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - CreatieInnovatieOnlineAppsKlanten
- 4 jun 2015 @ 17:10
- Redactie Online
Amani moet bij een gezin in Kenia wassen, strijken, afwassen, schoonmaken, de kinderen (waaronder een baby) verzorgen, en dat is nog maar een greep uit haar werkzaamheden. Ze is echter geen volwassen, professionele nanny, maar een meisje van twaalf. En het blijft niet bij een 7-daagse werkweek, intimidaties, fysiek geweld en zelfs seksueel misbruik zijn onderdeel van haar dagelijkse realiteit. In de nieuwe campagne van Terre des Hommes ervaart de kijker via Oculus Rift en Google Cartboard in een stereoscopische 3D film hoe het dagelijks leven van kindslaaf Amani eruit ziet.
De campagne en de film zijn geproduceerd door Revolver Amsterdam. The Ambassadors was verantwoordelijk voor de technische realisatie. Hiervoor gebruikte het veertien GoPro camera’s die voor de opnames waren gezet in paren van twee. In de camarainstallatie werden vijf microfoons geïnstalleerd. Raymond van der Kaaij van Revolver Amsterdam ziet de nieuwe techniek als een uitgelezen middel om de kijker in het hart te raken en een nieuwe ervaring te bieden. ‘Je beleeft de ervaringen van Amani van dichtbij en tegelijkertijd op afstand. Deze campagne zal vanwege de techniek die er voor nodig is wellicht voor minder mensen toegankelijk zijn dan een reguliere campagne, maar het zal de mensen die het zien vermoedelijk harder raken’, zo licht van der Kaaij toe.
Het probleem van kindslavernij is groot in Afrikaanse landen zoals Kenia en Oeganda, maar komt ook in Zuid-Amerika en Azië voor. Daar wordt het volgens marketingmanager van Terre des Hommes Sander Hanenberg vaak niet zo gezien, en spreekt men van een werkster.
Desgevraagd bevestigt hij dat de nieuwe campagne de reputatie van innovator van Terre des Hommes onderstreept, na de alom geprezen en meervoudig onderscheden Sweetiecampagne (virtueel lokmeisje uit de Filippijnen, red.). ‘Natuurlijk is het moeilijk om na Sweetie een campagne te maken die dezelfde impact zal hebben. Maar ik denk dat we met deze campagne wederom iets laten zien dat indruk maakt, en hopelijk uiteindelijk aanleiding zal zijn voor mensen om donateur van ons te worden’, zo licht hij toe.
De film kan worden bekeken via YouTube, de making of ViMeo en op de smartphone zowel met Android als de iOS in 2D. Nieuwe leden van Terre des Hommes ontvangen een Google Cardboard, een kartonnen viewer, waarmee ze de VR-experience in 3D op hun smartphone kunnen bekijken
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing