Facebookgebruikers geven merken eerder kans om te communiceren
- Online
- 20 jul 2015 @ 10:51
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Communicatie
- 20 jul 2015 @ 10:51
- Redactie Online
Uit onderzoek van Adobe komt naar voren dat de display-advertising strategie van Google minder sterk presteert dan de strategie van Facebook. De veranderingen van Facebook in hun display-advertising verdubbelde de CTR ten opzichte van afgelopen jaar. De veranderingen van Google zorgden ervoor dat er 22 procent minder advertenties werden bekeken en dat de CTR’s met slechts 24 procent stegen. De advertenties op Facebook worden vaak als relevanter gezien.
De omzet per bezoek van Twitter groeit, Facebook en Pinterest kennen grote daling: De omzet per bezoek van Twitter is met 60 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, terwijl de omzet bij Facebook (17 procent) en Pinterest (25 procent) afnam. Reddit kent de grootste groei als het gaat om bezoekers ROI (met 80 procent gestegen), maar heeft nu te maken met negatieve social media backlash door recente gebeurtenissen.
Een belangrijke onderzoeksfocus is de impact van ‘Mobilegeddon’ van Google op de prestaties van advertenties. Mobilegeddon hield in dat Google website met een goede mobiele versie de voorkeur gaf in rankings boven minder geoptimaliseerde sites. Adobe kijkt naar de veranderingen in advertentie-displays op Google en Facebook. Uit het onderzoek blijkt dat Mobilegeddon een grote impact heeft gehad op websites met een matige mobiele versie; een afname van 10 procent in organisch verkeer.
Volgens Tamara Gaffney, onderzoeksleider van het Digital Advertising & Social Intelligence-rapport, geven gebruikers van Facebook merken eerder de kans om te communiceren dan gebruikers van andere kanalen zoals Google. Meer informatie over het rapport is hier te vinden.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing