'Mediabureau moet budget voor social advertising beheren'

'Mediabureau moet budget voor social advertising beheren'
  • Online
  • 10 aug 2015 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieStrategieSocial media

Het is tijd om ‘Social’ te scheiden van ‘Media’ binnen het marketingbudget volgens onderzoeksbureau Forrester. Betaalde (paid) advertising is de dominante vorm van social marketing geworden aangezien meer dan 80 procent van de marketeers hun mediabudget aanwenden voor de inkoop van advertenties op sociale media sites. Maar merken kunnen volgens Forrester maar niet besluiten wie precies bevoegd is om deze ‘social ad dollars’ te besteden.

Mediabureaus zouden verantwoordelijk moeten zijn voor het budget voor advertenties op sociale media, zo schrijft Forrester in zijn nieuwe onderzoek. Volgens Forrester zijn mediateams volledig toegerust om de juiste platformen te selecteren en het juiste aanbod te doen, en weten zij ook wanneer zijn externe expertise moeten inschakelen. Merken geven desgevraagd toe dat hun social ads op Twitter en YouTube succesvoller zijn als zij hun budget voor social in handen geven van gespecialiseerde media-inkopers.

Key Takeaways

* Paid Ads Dominate The Social Landscape: Remember when Facebook promised to introduce a whole new type of marketing based on brands developing their own social graph? No more. Organic social reach has evaporated, and paid advertising is the only guaranteed way to reach people on social networks. That's why more than 80% of marketers' social spending goes toward simply buying ads on social sites.

* Facebook Ads Outperform Other Social Ads: Facebook attracts more advertisers and more spending than other social sites, and marketers say Facebook ads work better than ads on LinkedIn, Twitter, and YouTube. Pinterest and Instagram will have to work hard to improve ad performance and attract advertisers.

* Media Teams, Not Social Teams, Should Control Social Ad Budgets: Media buyers are more comfortable than social teams with the ad models social sites sell and are also more likely to find good vendor support for their efforts. The result: Media teams spend social ad dollars more wisely. If you want social ads to succeed, you must put this budget in the hands of your media buyers.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken