Libresse lanceert Instagram-campagne
- Online
- 28 sep 2015 @ 11:06
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 28 sep 2015 @ 11:06
- Redactie Online
Wereldwijd hygiënemerk Libresse lanceert vandaag een nieuwe social mediacampagne, die jonge vrouwen wil stimuleren om fearless (angstvrij) in het leven te staan. Het Play Fearless-spel vindt plaats op het Instagram-kanaal @LibresseNL, waar vriendinnen elkaar in speelkaarten kunnen taggen om uitdagende opdrachten uit te voeren of bekentenissen te doen. De campagne wordt omarmd door diverse social media-bekendheden, zoals Teske de Schepper, Veronica van Hoogdalem en DisforDazzle. Zij dagen om de week hun volgers uit met truths en dares of delen videocontent waarin zij gekke opdrachten moeten uitvoeren.
De campagne richt zich op vrouwen tussen de 16 en 24 jaar en speelt in op de kracht van vriendschappen, waarin meiden elkaar stimuleren om af en toe eens buiten hun comfort zone te treden. Uit onderzoek van het merk* blijkt dat het vooral vriendinnen (73%) zijn die voor een extra duwtje in de rug zorgen, eerder dan ouders (62%) of een liefde (59%). Marian Bron, marketingmanager bij Libresse: 'We vinden het belangrijk om onze doelgroep aan te moedigen alle uitdagingen in het leven aan te grijpen en zich door niets te laten tegenhouden. Ook niet door ongesteld zijn bijvoorbeeld. Met dit spel dagen we meiden door middel van fun content uit om nieuwe dingen te proberen en samen plezier te hebben.' Het spelplatform vindt plaats op Instagram, maar is ook via andere social media of offline tijdens een meidenavond te spelen.
Campagne credits
- Conceptcreatie en PR: Het PR Bureau
- Conceptcreatie, influencer management en productie: MAAK
- Copy: Vivian Sneep en Nina Aaldering
- Design: Maren Bruin
- Community management: Isobar
Over het onderzoek
Het onderzoek is in opdracht van Libresse uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Panelwizard. Het doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe belangrijk vriendinnen zijn voor Nederlandse meiden en welke activiteiten zij het liefst met elkaar doen. Aan het onderzoek hebben 1.105 vrouwelijke respondenten tussen de 16 en 24 jaar deelgenomen. Hierbij is rekening gehouden met een reële spreiding in leeftijd, gezinssituatie en opleidingsniveau.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Libresse
- videocontent
- DisforDazzle
- Play Fearless
- Teske de Schepper
- Marian Bron
- Veronica van Hoogdalem
- truth or dare
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing