Libresse lanceert Instagram-campagne

Libresse lanceert Instagram-campagne
  • Online
  • 28 sep 2015 @ 11:06
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Wereldwijd hygiënemerk Libresse lanceert vandaag een nieuwe social mediacampagne, die jonge vrouwen wil stimuleren om fearless (angstvrij) in het leven te staan. Het Play Fearless-spel vindt plaats op het Instagram-kanaal @LibresseNL, waar vriendinnen elkaar in speelkaarten kunnen taggen om uitdagende opdrachten uit te voeren of bekentenissen te doen. De campagne wordt omarmd door diverse social media-bekendheden, zoals Teske de Schepper, Veronica van Hoogdalem en DisforDazzle. Zij dagen om de week hun volgers uit met truths en dares of delen videocontent waarin zij gekke opdrachten moeten uitvoeren.

De campagne richt zich op vrouwen tussen de 16 en 24 jaar en speelt in op de kracht van vriendschappen, waarin meiden elkaar stimuleren om af en toe eens buiten hun comfort zone te treden. Uit onderzoek van het merk* blijkt dat het vooral vriendinnen (73%) zijn die voor een extra duwtje in de rug zorgen, eerder dan ouders (62%) of een liefde (59%). Marian Bron, marketingmanager bij Libresse: 'We vinden het belangrijk om onze doelgroep aan te moedigen alle uitdagingen in het leven aan te grijpen en zich door niets te laten tegenhouden. Ook niet door ongesteld zijn bijvoorbeeld. Met dit spel dagen we meiden door middel van fun content uit om nieuwe dingen te proberen en samen plezier te hebben.'  Het spelplatform vindt plaats op Instagram, maar is ook via andere social media of offline tijdens een meidenavond te spelen.

Campagne credits
- Conceptcreatie en PR: Het PR Bureau
- Conceptcreatie, influencer management en productie: MAAK
- Copy: Vivian Sneep en Nina Aaldering
- Design: Maren Bruin
- Community management: Isobar

Over het onderzoek
Het onderzoek is in opdracht van Libresse uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Panelwizard. Het doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe belangrijk vriendinnen zijn voor Nederlandse meiden en welke activiteiten zij het liefst met elkaar doen. Aan het onderzoek hebben 1.105 vrouwelijke respondenten tussen de 16 en 24 jaar deelgenomen. Hierbij is rekening gehouden met een reële spreiding in leeftijd, gezinssituatie en opleidingsniveau.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken