Toch advertenties op iOS-adblocker

Toch advertenties op iOS-adblocker
  • Online
  • 25 sep 2015 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Verkoop

De bestverkochte adblocker voor iOS, Crystal, gaat adverteerders de mogelijkheid bieden om tegen betaling toch hun advertenties aan gebruikers te tonen. Crystal staat al sinds de release van iOS 9 bovenaan de lijst met populairste iOS-apps. iOS 9 maakt het mogelijk om een adblocker te installeren. Door Crystal zien gebruikers geen advertenties meer in de Safari-browser.

Crystal heeft nu een deal gesloten met Eyeo, het bedrijf achter Adblock Plus: de meest gebruikte adblocker met honderden miljoenen gebruikers. Adblock Plus maakt het mogelijk voor adverteerders om tegen betaling toch advertenties aan de gebruikers van Adblock Plus te tonen, ondanks dat ze de plugin hebben gedownload om alle advertenties te blokkeren. Het gaat dan om 'niet-opdringerige advertenties'. Video's en flikkerende banners worden geblokkeerd, maar ‘rustige tekstadvertenties’ worden wel doorgelaten, zo is het idee. Zo worden de reclames dus alsnog opgedrongen aan consumenten die daar geen behoefte aan hebben door partijen die fors betalen om de Adblockmuur te omzeilen.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken