IAB Nederland vergelijkt vier Datafeed Management Tools

IAB Nederland vergelijkt vier Datafeed Management Tools
  • Online
  • 26 okt 2015 @ 11:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

De IAB taskforce Search ziet het belang van datafeed marketing sterk groeien. Daarom vergeleek het vier populaire Datafeed Management Tools: Datafeedwatch, Channable, Adcurve (voorheen bekend als Shop2market) en ProductsUp en publiceert het vandaag een onepager, die de verschillende kenmerken van de onderzochte tools laat zien. Hiermee helpt de taskforce om op een gemakkelijke manier een keuze te maken tussen de verschillende tools.

Datafeed marketing stelt de online retailer in staat om de actuele product database geautomatiseerd en dynamisch door te plaatsen naar de website en advertentiekanalen.
De complexiteit van feedmanagement wordt door diverse tools sterk vereenvoudigd.
Online retailers zijn hierdoor in staat een substantieel deel van de omzet te genereren via kanalen als:

1. Comparison Shopping Engines (CSE’s), zoals Beslist, Kieskeurig, Vergelijk, Tweakers en Google Shopping.
2. Affiliate platforms, zoals Daisycon, TradeTracker en Zanox.
3. Shoppingsites, zoals Miinto, Bol.com, Amazon en Winkelstraat.nl.
4. Marketplaces, zoals Marktplaats en Craigslist.
5. Search Engine Advertising & PPC, zoals AdWords search en Bing Ads.
6. Dynamic remarketing: display ads via verschillende (programmatic) netwerken en sites.

De taskforce Search heeft onderzoek gedaan naar vier populaire tools die zich specifiek toeleggen op het managen van feeds. De uitkomsten van het onderzoek zijn opgenomen in onderstaande onepager, die in één oogopslag de verschillende kenmerken van de onderzochte tools laat zien. Tevens bijgaand de whitepaper.

‘Dit onderzoek maakt deel uit van de geplande inhoudelijke onderzoeken en publicaties, waarmee we als taskforce vorm willen geven aan het promoten van het vakgebied Search Engine Marketing in Nederland’, aldus voorzitter Philip Spaas van de IAB Taskforce

Het onderzoek is uitgevoerd door de leden van de IAB taskforce Search, in het bijzonder S&D Interactive Media, metapeople en Oogst.

Size: 1.2M bytes Modified: 26 October 2015, 11:38
Size: 1.6M bytes Modified: 26 October 2015, 11:38
Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken