‘Onze nieuwe site is geënt op het concept van storytelling’
- Online
- 26 okt 2015 @ 14:23
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Website
- 26 okt 2015 @ 14:23
- Redactie Online
De recent door marketingdirecteur Edwin van de Sar gelanceerde website van Ajax is gebouwd op XperienCentral van GX Software en bevat zowel qua content als techniek een aantal innovaties. Mark van Leest, hoofd Media bij AFC Ajax, was nauw betrokken bij de totstandkoming van de nieuwe site, die gemiddeld 1 miljoen bezoekers per maand trekt: ‘Onze nieuwe site is geënt op het concept van storytelling. We richten ons dus niet meer op het zenden van informatie, maar op het bieden van een ultieme online beleving,’
Op de website staat alles in het teken van de eerstvolgende wedstrijd. Voor, tijdens en na de wedstrijd bedient Ajax fans met content, van interviews tot nabeschouwingen en neemt de fans mee in het wedstrijdritme.
Visuele content is heel belangrijk. Met de techniek van Angular Framework laden grote hoeveelheden zware bestanden als video’s en afbeeldingen razendsnel.
Het onderscheidende karakter van de website zit hem voor Ajax niet zozeer in de vergelijking met andere voetbalclubs (fans wisselen immers niet snel van club), maar in andere aanbieders van voetbalnieuws. ‘Er zijn veel sites met Ajax-nieuws, maar wij onderscheiden ons in betrouwbaarheid en unieke content. Bijvoorbeeld content van achter de schermen’, aldus Van Leest.
Ajax werkt al sinds 2001 met het cms van GX Software en koos voor de nieuwe site opnieuw voor dit platform (Ajax gebruikt daarnaast ook het customer-data-platform BlueConic). Andere betrokken partijen bij de website waren Jungle Minds (concept en design), CrossPhase (contentmigratie) en Blue Billywig en Jet-Stream (video).
App
Binnenkort zal Ajax de app ook gaan aanpassen, zodat deze een belangrijke rol in de stadionbeleving kan spelen. Onder de noemer ’Matchday app’ worden nieuwe functionaliteiten ontsloten, zoals ins en outs rondom de wedstrijd, herhalingen van op het veld en location based services. Verder wordt er op 1 januari een nieuw ticketing-platform gelanceerd.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing