‘Onze nieuwe site is geënt op het concept van storytelling’

‘Onze nieuwe site is geënt op het concept van storytelling’
  • Online
  • 26 okt 2015 @ 14:23
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Website

De recent door marketingdirecteur Edwin van de Sar gelanceerde website van Ajax is gebouwd op XperienCentral van GX Software en bevat zowel qua content als techniek een aantal innovaties. Mark van Leest, hoofd Media bij AFC Ajax, was nauw betrokken bij de totstandkoming van de nieuwe site, die gemiddeld 1 miljoen bezoekers per maand trekt: ‘Onze nieuwe site is geënt op het concept van storytelling. We richten ons dus niet meer op het zenden van informatie, maar op het bieden van een ultieme online beleving,’

Op de website staat alles in het teken van de eerstvolgende wedstrijd. Voor, tijdens en na de wedstrijd bedient Ajax fans met content, van interviews tot nabeschouwingen en neemt de fans mee in het wedstrijdritme.

Visuele content is heel belangrijk. Met de techniek van Angular Framework laden grote hoeveelheden zware bestanden als video’s en afbeeldingen razendsnel.

Het onderscheidende karakter van de website zit hem voor Ajax niet zozeer in de vergelijking met andere voetbalclubs (fans wisselen immers niet snel van club), maar in andere aanbieders van voetbalnieuws. ‘Er zijn veel sites met Ajax-nieuws, maar wij onderscheiden ons in betrouwbaarheid en unieke content. Bijvoorbeeld content van achter de schermen’, aldus Van Leest.

Ajax werkt al sinds 2001 met het cms van GX Software en koos voor de nieuwe site opnieuw voor dit platform (Ajax gebruikt daarnaast ook het customer-data-platform BlueConic). Andere betrokken partijen bij de website waren Jungle Minds (concept en design), CrossPhase (contentmigratie) en Blue Billywig en Jet-Stream (video).

App

Binnenkort zal Ajax de app ook gaan aanpassen, zodat deze een belangrijke rol in de stadionbeleving kan spelen. Onder de noemer ’Matchday app’ worden nieuwe functionaliteiten ontsloten, zoals ins en outs rondom de wedstrijd, herhalingen van op het veld en location based services. Verder wordt er op 1 januari een nieuw ticketing-platform gelanceerd.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken