SNS zet als eerste bank in Nederland WhatsApp in
- Online
- 21 okt 2015 @ 11:18
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Interactie
- 21 okt 2015 @ 11:18
- Redactie Online
SNS zet na een succesvolle pilot van een half jaar als eerste Nederlandse bank WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten. Klanten kunnen SNS ‘appen’ waar en wanneer het hen uitkomt; onderweg in de bus, het restaurant of thuis op de bank. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur beantwoordt de bank alle appjes van klanten.
In april dit jaar vroeg SNS als eerste Nederlandse bank een deel van zijn klanten hun vragen ook via WhatsApp te stellen. Tijdens de pilot werd al snel duidelijk dat klanten zo snel en eenvoudig mogelijk met SNS in contact willen komen zonder dat iedereen meeleest of meeluistert. 'We hebben de pilot onder een groep van ca. 500 klanten getest die in totaal nabij de 3000 berichten aan ons hebben gestuurd. Hoeveel positieve reacties daartussen zitten kan ik nog niet staven omdat het kanaal zo nieuw is dat het nog niet in onze sentimentsanalyse mee gaat. Wel krijgen we dus veel positieve reacties van klanten. Elk whatsappgesprek eindigt ook positief met de opmerking dat klanten het gegeven antwoord en de snelheid waarderen. Klanten krijgen tijdens openingstijden van webcare binnen het uur een reactie', zo licht woordvoerder Sijmen Veenstra toe.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing