SNS zet als eerste bank in Nederland WhatsApp in

SNS zet als eerste bank in Nederland WhatsApp in
  • Online
  • 21 okt 2015 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interactie

SNS zet na een succesvolle pilot van een half jaar als eerste Nederlandse bank WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten. Klanten kunnen SNS ‘appen’ waar en wanneer het hen uitkomt; onderweg in de bus, het restaurant of thuis op de bank. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur beantwoordt de bank alle appjes van klanten.

In april dit jaar vroeg SNS als eerste Nederlandse bank een deel van zijn klanten hun vragen ook via WhatsApp te stellen. Tijdens de pilot werd al snel duidelijk dat klanten zo snel en eenvoudig mogelijk met SNS in contact willen komen zonder dat iedereen meeleest of meeluistert. 'We hebben de pilot onder een groep van ca. 500 klanten getest die in totaal nabij de 3000 berichten aan ons hebben gestuurd. Hoeveel positieve reacties daartussen zitten kan ik nog niet staven omdat het kanaal zo nieuw is dat het nog niet in onze sentimentsanalyse mee gaat. Wel krijgen we dus veel positieve reacties van klanten. Elk whatsappgesprek eindigt ook positief met de opmerking dat klanten het gegeven antwoord en de snelheid waarderen. Klanten krijgen tijdens openingstijden van webcare binnen het uur een reactie', zo licht woordvoerder Sijmen Veenstra toe. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken