Vodafone wil senior aan het appen krijgen
- Online
- 23 nov 2015 @ 16:33
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekVideo
- 23 nov 2015 @ 16:33
- Redactie Online
Uit onderzoek van GfK onder mensen tussen de 18 en 70 blijkt dat 90 procent van de ouderen zelden tot nooit contact onderhoudt met de omgeving via hun mobiel. Vodafone wil hierbij helpen en start daarom Oma Online, een initiatief om opa of oma uit te leggen hoe de online wereld werkt. Om te starten lanceert Vodafone een korte film over kleinzoon Rodney, die de 80-jarige tweelingzussen Gerrie en Truus helpt om elkaar na 26 jaar voor het eerst weer te zien via een speciale videobelverbinding.
In het onderzoek van GfK en Vodafone zegt 30 procent dat zij het gevoel hebben minder te weten wat er speelt in hun familie door niet connected te zijn. Uit het onderzoek blijkt ook dat slechts 3 procent van de jongere respondenten contact heeft met opa en oma via de smartphone. ‘Wat nou als we oma ook leren appen? En wie kan dat beter dan de smartphone experts bij uitstek: de jongere generatie. Gelukkig geeft driekwart van deze groep aan dat zij hun grootouders graag willen helpen bij het gebruik van social media’, zo stelt de telefoonprovider.
Annet van Betuw, auteur en expert op het gebied van sociale media en ouderen, bevestigt dat er grote interesse is onder de ouderen: ‘Senioren zijn vaak erg nieuwsgierig naar het gebruik van de smartphone. En voor hen is regelmatig contact met hun kinderen en kleinkinderen de allergrootste reden om hier meer over te leren. Ze hebben het vaak alleen nog niet helemaal uitgelegd gekregen.’
Oma Online
Om de oudere generatie warm te laten lopen en meer connected te laten zijn lanceert Vodafone, naast de film over Gerrie en Truus, een aantal initiatieven, zoals de website. Hierop is een gratis starterspakket voor ouderen te bestellen met onder andere de handleiding ‘Social media voor senioren’ en een simkaart met datategoed om van start te gaan. Daarnaast kunnen ouderen zich op de website ook aanmelden voor social media workshops in het hele land, waarvoor Vodafone de krachten bundelt met stichting Nederland Cares en Annet van Betuw.
In opdracht van Vodafone, onder 1000 respondenten in de leeftijd 18 tot 70.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing