ANWB slechtste klachtenoplosser van 2015

ANWB slechtste klachtenoplosser van 2015
  • Online
  • 9 dec 2015 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsConsumenten

De ANWB blijkt de slechtste klachtenoplosser. Over de toeristenbond zijn niet alleen de meeste klachten binnengekomen in het afgelopen jaar, maar van die 1448 klachten heeft de ANWB er geen één opgelost. De klachten gingen veelal over de Wegenwacht service en te dure reparaties. Dat blijkt uit een inventarisatie van Klacht.nl.

De categorie waarover de meest klachten binnenkwamen bij Klacht.nl waren de aanbieders van Alles-in-1 pakketten voor Internet, Televisie en Telefonie, waarover maar liefst 3700 klachten gemeld zijn. Binnen deze categorie ontving Ziggo de meeste klachten. Van de 1232 klachten heeft Ziggo geen enkele klacht opgelost.

Dat het ook anders kan laten de Lidl, Staatsloterij en IKEA zien. Zij zijn de grote winnaars op het gebied van klachtenafhandeling. Zij wisten op alle binnengekomen klachten te reageren en een oplossing te plaatsen. ‘Wij zijn enorm blij met deze award. De klant staat centraal bij Lidl. Daarom werken wij dagelijks met een enthousiast team van medewerkers om de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs te bieden. Wij nemen vragen en opmerkingen altijd serieus en beantwoorden deze graag snel en oplossingsgericht. Goed om te zien dat dit gewaardeerd wordt. Klanten laten ons dit ook steeds meer weten via mooie berichtjes op al onze platforms’, aldus Kim Beerling, manager klantenservice Lidl.

Klacht.nl Awards 2015
Door jaarlijks een rapport uit te brengen met de beste en slechtste klachtenoplossers hoopt Klacht.nl bedrijven te motiveren om de klachtenafhandeling te verbeteren en klachten op een transparante manier op te lossen. Het gehele rapport is te vinden op www.klacht.nl/awards2015


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken