Populairste dag om digitale kerstkaarten te versturen

Populairste dag om digitale kerstkaarten te versturen
  • Online
  • 22 dec 2015 @ 17:11
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nederlanders wachten tot het laatste moment met het versturen van hun kerstkaarten. Net zoals in 2014 constateert Greetz vandaag de grootste kerstkaart-drukte.

Volgens Stéphanie Reintjens, manager kaarten bij Greetz, biedt de digitale kerstkaart uitkomst voor mensen met een jachtig bestaan: ‘Zo kort voor kerst je kerstkaarten online maken en versturen biedt een uitkomst in de drukke decembermaand. We hebben het in december naast werk en gezin immers al druk met boodschappen doen voor kerstbrunches- en diners, cadeautjes regelen voor onder de boom en feestelijke kleding kopen’. Ruim 80% van de Greetz kerstkaartverstuurders is vrouw.

Authentiek
Kijkend naar trends dan is de Nederlander volgens Reintjens dit jaar op zoek naar authenticiteit. ‘Drie stijlen steken er in 2015 bovenuit: de industriële kerstkaart met houtprints en stoere kleuren, de Scandinavian kerstkaart met zachte kleuren en de meer delicate kerstkaart met sierlijke lijnen en zilvertinten.’

Bij de enveloppen blijft traditioneel rood veruit de populairste kleur maar ook wit, goud en zilver worden volop gekozen.
De hang naar authenticiteit blijkt volgens Greetz ook uit de toenemende populariteit van de unieke en persoonlijke fotokaart. Dit jaar is ruim 70% van de online bestelde kerstkaarten voorzien van een eigen foto om de kerstwens een persoonlijke touch te geven. Behalve kaarten zijn ook bloemen, kerststukjes en champagne met eigen etiket veel gekozen manieren om via Greetz een kerstwens te sturen.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken