Ook Ditzo verleent klantenservice via Whatsapp

Ook Ditzo verleent klantenservice via Whatsapp
  • Online
  • 15 jan 2016 @ 14:08
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Ditzo gaat ook klantenservice verlenen via WhatsApp. De verzekeraar zal binnen twee uur reageren op de vragen van zijn klanten. Volgens Ditzo past de App-service binnen zijn doelstelling om de allerbeste klantenservice te bieden.

Minutenlang in de wacht staan, doorverbonden worden, wachten op gegevens uit het systeem, om vervolgens toch nog teruggebeld te worden. Dit soort ervaringen zijn herkenbaar voor velen die bellen met de klantenservice en worden vaak niet als positief ervaren. De telefonische klantenservice verbeteren beschouwd Ditzo blijkbaar niet als een optie. De berichtenservice biedt uitkomst.  ‘Via WhatsApp kan Ditzo klantcontact goed voorbereiden en wordt er binnen twee uur gereageerd. Tot 22.00 u. ’s avonds, ook in het weekend. Alle informatie ligt binnen handbereik en het contact is persoonlijker. Ook kan de klant reageren wanneer hij tijd of zin heeft’, zo verklaart Ditzo de voordelen.

De stap van Ditzo past binnen een trend. Een groot aantal andere partijen waren veel eerder met deze service, waaronder Centraal Beheer Achmea en Nationale Nederlanden. 

 

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken