Cross-device wint terrein bij grote bedrijven
- Online
- 18 feb 2016 @ 11:27
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerceOnderzoek
- 18 feb 2016 @ 11:27
- Redactie Online
Grote bedrijven verhogen hun inzet op mobiele consumenten. Gepersonaliseerde merkervaringen zijn daarbij het uitgangspunt. Voor de verstevigde online strategie is ook aanleiding. Veertig procent van de onlinetransacties omvat meerdere apparaten tijdens aankoopproces, Smartphones worden met 60 procent het meest gebruikt voor online aankopen. Dat blijkt uit het State of Mobile Commerce Report van Criteo over het vierde kwartaal van 2015.
Criteo analyseerde hiervoor 1,4 miljard onlinetransacties en concludeerde onder meer dat vier op de tien aankopen via meerdere apparaten of meerdere kanalen ging. Een derde hiervan rondt de aankoop uiteindelijk af op een mobiel apparaat. Dit onderbouwt dat consumenten veelal meerdere apparaten gebruiken tijdens hun aankoopproces en regelmatig aankopen doen op een mobiel apparaat.
De snelle toename van mobile commerce leidt ertoe dat er bij consumenten steeds meer vraag ontstaat naar gepersonaliseerde merkervaringen. Digitale marketeers moeten verdere kijken dan alleen het apparaatgebruik om consumenten te identificeren en er kopers van te maken. De sleutel tot succes ligt in het begrijpen van gebruikersprofielen op meerdere apparaten, browsers en apps om gebruikers zo een relevante ervaring te bieden tijdens het volledige winkelproces. Universal Match van Criteo – onderdeel van Criteo Dynamic Retargeting – past onlineproductaanbevelingen, advertenties en biedingen aan op iedere individuele gebruiker. Zo optimaliseren marketeers hun campagneprestaties en krijgen consumenten een naadloze een-op-eenmarketingervaring.
‘Het Mobile Commerce Report van Criteo toont aan dat mobile vandaag de dag een essentiële component is van commerce. De meeste consumenten zoeken en kopen op meerdere apparaten’, zegt Jonathan Wolf, Chief Product Officer van Criteo. ‘Om de digitaalbewuste consument beter te begrijpen, moeten marketeers niet naar elk van de apparaten apart kijken. In plaats daarvan moeten ze de gebruiker erachter proberen te begrijpen. Multi-device is de nieuwe standaard. Met de Universal Match-oplossing van Criteo spreken adverteerders shoppers aan op het moment dat ze de grootste kans hebben tot conversie. En dat met een passende boodschap op al hun apparaten.’
Universal Match van Criteo verwerkt dagelijks meer dan 35 miljard onlinegebeurtenissen om het cross-device winkelgedrag van meer dan vijfhonderd miljoen identiteiten te begrijpen. Tot nu toe waren de keuzes voor marketeers beperkt. Universal Match biedt precisie en schaalbaarheid, en overbrugt de kloof tussen apparaten en kanalen als mobiele apps, mobile web, onafhankelijke webecosystemen en desktops.
Download hier het volledige rapporto met daarin alle resultaten.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing