Google steunt kindernieuwsdienst ANP en WizeNoze
- Online
- 25 feb 2016 @ 10:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - InnovatieNieuwsmedia
- 25 feb 2016 @ 10:00
- Redactie Online
Het ANP en WizeNoze gaan een digitale nieuwsdienst voor kinderen opzetten. Google heeft besloten dit project te steunen met geld uit een speciaal fonds dat het bedrijf heeft opgezet voor innovatieve mediaprojecten, het zogeheten Digital News Initiative.
Persbureau ANP en start-up WizeNoze willen met dit project nieuwsberichten toegankelijk maken voor jonge lezers. Dat doen ze onder andere door een selectie van ANP-nieuwsberichten met de innovatieve technologie van WizeNoze in meerdere leesniveaus om te zetten. Kinderen van 9 tot 12 en van 13 tot 15 jaar krijgen hierdoor nieuws te lezen dat is afgestemd op hun eigen leesniveau.
Diane Janknegt, oprichter van WizeNoze : 'Het vinden van begrijpelijke informatie op internet is voor kinderen veel te moeilijk. Dat kan echt veel beter. Daarom lanceerden wij in september al JouwZoekmachine.nl, waarin ze kunnen zoeken op hun eigen leesniveau. Maar veel informatie ontbreekt nog. Het is fantastisch dat wij samen met het ANP nu begrijpelijk nieuws voor kinderen gaan aanbieden.'
Het ANP gaat de kindernieuwsfeeds als een aparte dienst aanbieden aan z'n klanten. De feeds bevatten het belangrijkste nieuws en de belangrijkste beelden en zijn 'fit to publish' in apps en op websites. Media kunnen op deze manier begrijpelijke content bieden voor verschillende kinderdoelgroepen.
Guido van Nispen, CEO van het ANP: 'Dit project past naadloos in onze strategie om op alle fronten te innoveren en daarbij slim gebruik te maken van de technologische mogelijkheden. Het zijn vooral onze klanten die hiervan profiteren, doordat wij dit soort diensten met een schaalvoordeel kunnen organiseren en daardoor de kosten drastisch beperken.'
Johan Groeneveld, de managing editor van het ANP: 'Wij verheugen ons zeer op deze nieuwe tak in onze nieuwsvoorziening. De ANP-redacties bedienen al een scala aan verschillende doelgroepen en daar komt nu dus een inspirerende doelgroep bij: kinderen. Het spreekt vanzelf dat we kinderen uit de verschillende leeftijdsgroepen een rol gaan geven bij het bepalen van de redactieformule van de kidsfeeds.'
http://www.anp.nl
http://jouwzoekmachine.nl/
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Digital News Initiative
- ANP
- digitale nieuwsdienst voor kinderen
- Guido van Nispen
- Diane Janknegt
- WizeNoze
- Johan Groeneveld
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing