SAMR start big data label

SAMR start big data label
  • Online
  • 1 feb 2016 @ 16:23
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataAlgoritme

SAMR (SmartAgent MarketResponse) start vandaag met SAMR Data Creatives. Het nieuwe label richt zich specifiek op het slim combineren van verschillende databronnen om bedrijven beslis- en stuurinformatie aan te reiken.

SAMR Data Creatives gaat naar eigen zeggen verder dan de analyse van klantdata. Datafusie, communicatiemodellen, voorspelmodellen, stuurinformatie, beslismodellen, campagnemanagement en datamanagement, het hele pakket komt aan de orde. De resultaten worden overzichtelijk gepresenteerd via onder andere dashboards. Klanten kunnen ook zelf analyses maken via gebruiksvriendelijke tools.

Pascal van Hattum, directeur van SAMR Data Creatives: ‘Veel bedrijven denken bij big data nog aan de analyse van klantdata. Maar er komt zoveel meer bij kijken. Er zijn zo veel (open) databronnen, online data, medewerkerdata, noem maar op. Juist het koppelen van verschillende bronnen maakt nieuwe kansen zichtbaar. Je moet creatief zijn met data om kansen te ontdekken en voorspellingen te maken. Daarvoor hoef je niet eens zelf over enorme hoeveelheden data te beschikken.’

SAMR Data Creatives heeft zelf sinds 2006 een grote database opgebouwd, SmartGIS. SmartGIS bevat de BSR-leefstijlprofielen van alle 7,5 miljoen Nederlandse huishoudens. Daardoor is het volgens Van Hattum tot op brievenbusniveau te voorspellen wat de leefstijl is. Dit biedt de mogelijkheid om data met gedragspsychologie combineren. Pascal: ‘Door de database van SmartGIS te koppelen aan je klantenbestand, weet je precies wie jouw klanten zijn. Dat kan je vertalen in bruikbare instrumenten om een hogere conversie te behalen. Bijvoorbeeld een communicatie toolkit of specifieke aanbiedingen per klant.’

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken