Femoji's moeten menstruatie bespreekbaar maken
- Online
- 4 mrt 2016 @ 11:16
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - InteractieActivatie
- 4 mrt 2016 @ 11:16
- Redactie Online
Misschien niet het allerleukste gespreksonderwerp, maar wel een belangrijke: menstruatie. Erover praten leidt voor veel meiden helaas nog steeds tot schaamte, spanning en een gebrek aan zelfvertrouwen. Onderzoek wijst uit dat de helft van de meiden tussen de 12 en 14 jaar het lastig vindt om met vrienden en familie te praten over ongesteldheid. Om daar iets aan te doen start Libresse vandaag een online petitie die ervoor moet zorgen dat zes speciaal ontworpen menstruatie-emoji's (zogenaamde femoji's) worden toegevoegd aan het officiële Unicode-toetsenbord. Emoji's zijn bedoeld om communicatie gemakkelijker én leuker te maken en zijn de snelst groeiende vorm van taal in de geschiedenis van de mensheid.
Vier op de vijf meisjes tussen de 12 en 14 én moeders van meisjes in die leeftijdscategorie geven aan het handig te vinden als er emoji's zijn om hun gevoelens beter te kunnen uiten, bijvoorbeeld via What's App. Momenteel willen meisjes wel emoji's gebruiken om over hun menstruatie te praten en dat doen ze ook al, maar met het huidige toetsenbord is er veel creativiteit nodig om een punt te maken. De femoji's zorgen ervoor dat meisjes en vrouwen op een praktische en leuke manier over hun menstruatie kunnen praten. Met één druk op de knop. 'Op dit moment zijn er over de hele wereld meer dan 300 miljoen vrouwen ongesteld, waarvan de meerderheid een mobiele telefoon bezit. We willen het voor hen gemakkelijker maken om onderling of met vrienden of ouders over hun menstruatie te praten. Hiermee hopen we een bijdrage te leveren aan het doorbreken van het taboe dat er wereldwijd nog steeds op dit onderwerp rust', aldus Marian Bron, marketing manager bij Libresse.
Online petitie
De zes speciaal ontworpen icoontjes hebben allemaal te maken met herkenbare situaties die je tijdens je menstruatie tegenkomt. Het zijn pictogrammen van maandverband, over menstruatie en over het vervelende opgeblazen gevoel, krampen, PMS en puistjes. Met als doel deze topics voor meiden gemakkelijker bespreekbaar te maken, wil Libresse de femoji's indienen bij Unicode, de organisatie die verantwoordelijk is voor het emoji-toetsenbord. In principe mag iedereen dat doen en wordt er aan de hand van een aantal criteria bepaald welke emoji's de selectie halen. Als Unicode veel aanvragen krijgt voor een bepaalde emoji, is de organisatie eerder geneigd deze goed te keuren. Vandaar dat Libresse vandaag een petitie start op Change.org: www.change.org/femojis-nl. Hier kan iedereen tekenen om het initiatief kracht bij te zetten. De ondertekende petities worden op 21 maart aangeboden bij Unicode om daarmee de icoontjes in te dienen. Daarnaast roept Libresse meiden op om mee te praten op Facebook en Instagram door de hashtag #Femojis te gebruiken.
De online petitie kun je hier tekenen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Marian Bron
- Libresse
- online petitie
- maandverband
- marketing manager Libresse
- menstruatie
- Femoji's
- opgeblazen gevoel
- PMS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing