Verzekeraars gebruiken data uit social media veel te weinig

Verzekeraars gebruiken data uit  social media veel te weinig
  • Online
  • 1 mrt 2016 @ 16:58
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big data

Willen verzekeraars hun klanten behouden of nieuwe klanten aantrekken, dan worden via social media de een-op-een-benadering en tailormade proposities een vereiste. Dat blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche, waarvan we de resultaten en analyses presenteren in bijgaand magazine ‘SoMe’.

‘One size doesn’t fit all’ zegt de geïnterviewde Johan van den Neste, commercieel directeur van InShared, in het magazine. Ook internationale voorbeelden van verzekeringen op maat en de ongezouten meningen van millennials in een uniek kringgesprek wijzen in dezelfde richting. Van den Neste: ‘Het gedrag van mensen op social media, gekoppeld aan actuariële data, bepaalt hoe we een individu moeten en kunnen benaderen. De techniek is er.  Dat is in de retailbranche bewezen.’

Jessica Niewierra van ABN AMRO zegt in haar interview: ‘We zijn pas echt waardevol als we op het juiste moment in het leven van de mensen de juiste content kunnen leveren. Die content moet persoonlijk en relevant voor hen zijn.” En Frank van Wessel van Delta Lloyd: “Vragen om input is eenvoudiger dan ooit tevoren. Dat is de rol en de kracht van Social Media.’

Het SoMe magazine rapporteert voor het vijfde achtereenvolgende jaar de bevindingen van de Social Media Insurance Monitor van ITDS. Het onderzoek heeft in 2015 plaatsgevonden. De resultaten zijn gebaseerd op interviews, deskresearch en metingen onder 76 verzekeraars in de Nederlandse markt.

SoMe is te downloaden. Tevens is er een hardcopy magazine dat gisteren per post naar onze relaties is verstuurd. Deze is bij ons op te vragen. Het magazine wordt verspreid onder Nederlandse banken, verzekeraars en pensioenfondsen. (We voeren ieder jaar ook een internationaal onderzoek uit.) 

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken