SKO en Kantar Media/TNS Nipo winnen I-COM Award
- Online
- 22 apr 2016 @ 15:07
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Big dataAwards
- 22 apr 2016 @ 15:07
- Redactie Online
Stichting KijkOnderzoek (SKO) en Kantar Media/TNS Nipo hebben deze week de I-COM Data Creativity Award gewonnen in de categorie Video. De uitreiking vond plaats op het Gala Awards Dinner tijdens de I-COM Global Summit in Sevilla. De internationale prijs is een erkenning voor de innovatieve dataverzameling- en productiesystemen die het SKO mogelijk maakt het complete online kijkgedrag in kaart te brengen.
De I-COM Data Creativity Awards worden uitgereikt aan de meest creatieve bedrijven en teams op het gebied van dataverzameling en -integratie.
Karin Pijnaker, client director bij SKO: ‘We zijn heel blij met deze prijs. SKO is dan ook een uniek onderzoek. Als eersten ter wereld brengen we met SKO het hele online content kijken in kaart. Zowel content die ook op de reguliere televisie te zien is, als de online content van aanbieders als nu.nl en Sanoma. Daar zit de markt echt al heel lang op te wachten. Zowel adverteerders als de omroepen NPO, SBS en RTL vragen hier al jaren om. De volgende stap van SKO is het integreren van de kijkcijfers van online en reguliere tv.’
SKO-directeur Bas de Vos: ‘Deze prijs is een heel mooie waardering voor het omvangrijke onderzoeksproject dat in 2014 is gestart en als doel heeft het complete kijkgedrag in Nederland in kaart te brengen, offline én online. Het succes is te danken aan de volle inzet van het team bij SKO en Kantar Media/TNS en was zeker niet mogelijk zonder de intensieve support van alle publishers, BVA en PMA en natuurlijk alle betrokken suppliers.'
Nominatie AMMA award
SKO en Kantar Media/TNS zijn ook genomineerd voor een AMMA award. Voor de Hans du Chatinier-prijs, een AMMA voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken om precies te zijn. De uitreiking van de AMMA Awards vindt plaats op 19 mei in Theater Amsterdam.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- SKO
- Hans du Chatinier-prijs
- Stichting KijkOnderzoek
- I-COM Data Creativity Award
- I-COM Global Summit
- nominatie
- video
- Kantar Media
- AMMA award
- TNS Nipo
- big data
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing