SKO en Kantar Media/TNS Nipo winnen I-COM Award

SKO en Kantar Media/TNS Nipo winnen I-COM Award
  • Online
  • 22 apr 2016 @ 15:07
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataAwards

Stichting KijkOnderzoek (SKO) en Kantar Media/TNS Nipo hebben deze week de I-COM Data Creativity Award gewonnen in de categorie Video. De uitreiking vond plaats op het Gala Awards Dinner tijdens de I-COM Global Summit in Sevilla. De internationale prijs is een erkenning voor de innovatieve dataverzameling- en productiesystemen die het SKO mogelijk maakt het complete online kijkgedrag in kaart te brengen.

De I-COM Data Creativity Awards worden uitgereikt aan de meest creatieve bedrijven en teams op het gebied van dataverzameling en -integratie.

Karin Pijnaker, client director bij SKO: ‘We zijn heel blij met deze prijs. SKO is dan ook een uniek onderzoek. Als eersten ter wereld brengen we met SKO het hele online content kijken in kaart. Zowel content die ook op de reguliere televisie te zien is, als de online content van aanbieders als nu.nl en Sanoma. Daar zit de markt echt al heel lang op te wachten. Zowel adverteerders als de omroepen NPO, SBS en RTL vragen hier al jaren om. De volgende stap van SKO is het integreren van de kijkcijfers van online en reguliere tv.’

SKO-directeur Bas de Vos: ‘Deze prijs is een heel mooie waardering voor het omvangrijke onderzoeksproject dat in 2014 is gestart en als doel heeft het complete kijkgedrag in Nederland in kaart te brengen, offline én online. Het succes is te danken aan de volle inzet van het team bij SKO en Kantar Media/TNS en was zeker niet mogelijk zonder de intensieve support van alle publishers, BVA en PMA en natuurlijk alle betrokken suppliers.'

Nominatie AMMA award
SKO en Kantar Media/TNS zijn ook genomineerd voor een AMMA award. Voor de Hans du Chatinier-prijs, een AMMA voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken om precies te zijn. De uitreiking van de AMMA Awards vindt plaats op 19 mei in Theater Amsterdam.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken