'The Mountain' uit Game of Thrones in SodaStream-filmpje

'The Mountain' uit Game of Thrones in SodaStream-filmpje
  • Online
  • 11 apr 2016 @ 06:15
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingVideo

Voor een nieuw online campagnefilmpje slaat SodaStream, het grootste bruiswatermerk ter wereld, de handen ineen met Thor Björnson, beter bekend als ‘The Mountain' uit Game Of Thrones. In het eerste deel van de ludieke video maakt de IJslandse acteur en Sterkste Man van Europa reclame voor zijn ‘nieuwe merk' Heavy Bubbles. In deel twee van de video blijkt dat die reclame satirisch bedoeld is.


HeavyBubbles™ - Uncut

Introducing the full HeavyBubbles™ ad, starring Thor Björnsson aka the Mountain from Game of Thrones. Want to be strong like Thor? Watch and Learn. Hafþór Júlíus Björnsson (Hafthor Julius Bjornsson)

Posted by HeavyBubbles on Friday, 1 April 2016

De campagne benadrukt het belang van hydratatie als onderdeel van alledaagse gezondheid en bruiswater is een lekkere manier om meer water te drinken. Maar het kopen van flessen sparkling water in de supermarkt is niet alleen onnodig gesjouw, het is ook nog eens slecht voor het milieu. Björnson zelf gebruikt daarom een SodaStream-toestel, waarmee je thuis zelf bruisend water kunt maken van kraanwater. De video maakt deel uit van een bredere campagne die ook een behind the scenes-filmpje bevat op Facebook.

Perfecte ambassadeur
‘Björnson houdt de titel van Europa's Sterkste Man, en is daardoor de perfecte ambassadeur voor deze campagne. Leuke, revolutionaire en disruptieve campagnes zijn deel van onze cultuur,’ zegt Daniel Birnbaum, CEO van SodaStream. ‘We wilden benadrukken hoe belachelijk het is om waterflessen naar huis te dragen van de supermarkt. We weten dat deze consumentengewoonte moeilijk te doorbreken valt, dus hebben we Europa's Sterkste Man gevraagd ons hiermee te helpen,’ gaat hij verder met een knipoog.

Ondanks dat Björnson geen hulp nodig heeft bij het dragen van zware gewichten, geeft hij aan: ‘Ik gebruik SodaStream al van kinds af aan en was daardoor ook heel enthousiast om aan deze video mee te werken. Ik sta altijd open voor nieuwe trainingstechnieken en oefeningen, maar je moet toegeven dat waterflessen naar huis dragen een gesleur is en eigenlijk redelijk dom als er alternatieven bestaan zoals SodaStream.’

Bekijk deel 1 hier.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken