Uprise Startup Festival breekt met gevestigde denkbeelden

Uprise Startup Festival breekt met gevestigde denkbeelden
  • Online
  • 14 apr 2016 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • CongresStartup

Uprise Startup Festival keert op 20 en 21 april, voor de derde keer binnen een jaar, terug in Amsterdam. Thema van deze editie is: ‘What would you unmake today?’, gericht op het afbreken van industrieën, publiek, financiering, ideeën en mensen om ze te kunnen herbouwen en daarmee te kunnen verbeteren en groeien.

De focus van het festival ligt zoals altijd op het stimuleren van groei van jonge startende bedrijven, zoals ook deze editie met meer dan honderd geselecteerde startups, waaronder 3dHubs, SmartPR, Testbirds, Minibrew, Mila, Tunga, Wildcard, Yippie! en Closr. Statement van het festival is - in tegenstelling tot andere evenementen - dat startups niet het product, maar de focus zijn.

Startup Marktplaats en Pitch Battle
De Startup Marktplaats is het hart van het festival waar voor startups mogelijkheden zijn voor recruitment en feedback en waar zij zich kunnen presenteren aan potentiële klanten en connecties kunnen leggen met media en investeerders. Ook wordt de tweede Pitch Battle competitie gelanceerd, waarbij IBM en Microsoft ieder 120.000 credits als prijs beschikbaar stellen. Acht geselecteerde startups zullen voor de battle in drie ronden tegen elkaar strijden, waarna het publiek de winnaar kiest.

Recruitment: van studenten tot vluchtelingen
Sabrina Wiarda-de Vries, verantwoordelijk voor de PR van het Uprise Festival: ‘We blijven ons inzetten voor het creëren en ondersteunen van recruitment met partners als Startup Amsterdam, Dutch Startup Jobs en Hack Your Future, die zorgen voor het stimuleren en verbinden van studenten tot vluchtelingen met een technische achtergrond. Er worden “job en culture pitchsessies” en panels voor werkzoekenden georganiseerd. Dit jaar introduceren we een sterke investeerdersindex, waarbij we getalenteerde startups en investeerders samenbrengen met als doel hen wereldwijd te helpen groeien. Aanwezige investeerders zijn onder andere Prime Ventures, Endeit Capital, Keadyn, Peak Capital, Mainport Innovation Fund en meerdere Europese Angel-investeerders en netwerken.’

Workshops en panels
Het festival brengt experts vanuit Londen, Dublin, Lissabon en Mexico om workshops te hosten, waaronder Breaking down Growth Hacking, EU Subsidies, Theatrical Pitching, Copy-writing, Stress Relief, Investor Dating en meer. De dynamische discussiepanels bestaan uit deelnemers van onder andere Techstars, Rockstart, ING en ALT12. Bekijk het volledige programma hier.

Over het Uprise Startup Festival
Uprise Startup Festival heeft in 2015 twee edities gelanceerd en heeft hiermee de groei van meer dan tweehonderd startups mogelijk gemaakt. Met een slagingspercentage van 40 procent in aanwervingen van personeel en meer dan tienduizend bezoekers is besloten het festival dit jaar opnieuw te organiseren. In oktober van dit jaar zal het eerste Uprise Startup Festival buiten Nederland plaatsvinden, in Dublin.

Partners van het Uprise Startup Festival zijn Booking.com, IBM, Microsoft, Rockstart, Techstars and Startup Amsterdam.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken