SEO Effect lanceert SEO concurrentierapport

SEO Effect lanceert SEO concurrentierapport
  • Online
  • 13 jun 2016 @ 10:10
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big data

Als eerste Nederlandse marketing tool biedt de Nederlandse tool SEO Effect nu een organic search concurrentie overzicht. Met dit rapport krijgen bedrijven voor het eerst inzicht in de dalers en klimmers in de organic search resultaten. Dit rapport geeft gebruikers inzicht in wat de concurrentie online doet en helpt zo de concurrentie voor te blijven.

In de door SEO Effect ontwikkelde metric 'Visibility index' die gebruikt wordt in het rapport is het gewogen gemiddelde van de Google zoekwoord volumes vergeleken met de afstand van de rankingscore tot de nummer 1 posities. Hier komt een index cijfer, de ‘Visibility Index’ uit per concurrent. Het bureau meet deze indexcijfers eens per week en slaan die voor een heel jaar op. Je kunt dus trends zien van de afgelopen 12 maanden.

Doel concurrentierapport
'Leer wat je concurrentie doet. Zie wie verkeer van je afsnoept. Bekijk wie voor je ligt of eraan komt. Op basis daarvan kun je die concurrenten identificeren die ‘eraan komen’ en hun PR en marketinguitingen, contentstrategie en linkprofiel onderzoeken om te hergebruiken of ideeën over te nemen’, zo stelt bureaudirecteur Keesjan Deelstra.

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken