Bloggerslijst en LinkPizza slaan handen ineen
- Online
- 27 sep 2016 @ 16:35
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - BloggenCopywritingStorytelling
- 27 sep 2016 @ 16:35
- Redactie Online
Een steeds groter onderdeel van reclame campagnes wordt ingevuld door het betrekken van bloggers en vologgers. Bloggerslijst en LinkPizza bundelen naar eigen zeggen de krachten om de overzichtelijkheid van Bloggerslijst te combineren met de ervaring op het gebied van adverteren van LinkPizza. Dat zou in het voordeel moeten zijn van adverteerders.
Op de overzichtelijke lijst kunnen bloggers die openstaan voor samenwerking zichzelf aanmelden en adverteerders kunnen vervolgens makkelijk met hen in contact komen. Een adverteerder bespaart hierdoor in tijd en kosten. Een bijkomend voordeel is de niet goed geld garantie, waardoor de adverteerder de zekerheid heeft dat de blogger zich ook aan de afspraken houdt.
Transparantie
Bijzonders aan Bloggerslijst in zijn huidige vorm is dat alle bloggers openheid geven wat betreft bezoekersaantallen en zich nader voorstellen. Een adverteerder kan op deze manier afwegingen maken tussen verschillende bloggers en uiteindelijk een blogger kiezen die past bij het merk. Handig wanneer je als adverteerder overspoeld wordt door aanvragen van bloggers, waarbij het uiteindelijke selecteren en aangaan van samenwerkingen een vak apart zijn.
Bloggerslijst bleek na het online gaan in maart 2016 al snel een groot succes; honderden bloggers hebben zich sinds die tijd aangemeld. Reacties van bloggers, dat zij benaderd werden doordat ze gevonden werden via Bloggerslijst, volgden snel. En dat is precies wat we wilden bereiken; dat het makkelijker wordt voor geïnteresseerde partijen om in een oogopslag te zien welke bloggers interessant kunnen zijn voor een samenwerking.
Direct samenwerken
LinkPizza heeft veel ervaring op het gebied van samenwerken met internationale bloggers. Een aantal jaren terug begon LinkPizza met een handige affiliate-tool die het bloggers gemakkelijk maakt inkomsten te genereren. Inmiddels zijn zij flink gegroeid en bieden nu vele opties meer aan. Een samenwerking was dan ook een logische vervolgstap. Hierdoor wordt het niet alleen makkelijker om bloggers te vinden maar is het ook mogelijk om op Bloggerslijst met 1 klik op de knop een samenwerking aan te gaan met een blogger. Er kan meteen een voorstel gedaan worden wat tijdwinst oplevert in de communicatie.
De tarieven
De tarieven kunnen door bloggers zelf worden ingevoerd zodat de adverteerder meteen kan zien welke bloggers binnen het budget passen. Een tweede voordeel is dat er altijd actuele informatie weergegeven wordt, zoals het totale bereik van een blogger en het bereik op social media kanalen. Tot slot wordt de facturering verzorgd door LinkPizza.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing